“انتشار ترکیبات سولفور” علت اصلی آلودگی هوا در عسلویه

فرهاد قلی‌نژاد  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پایش‌ها متوجه شدیم، عامل آلودگی هوا در این منطقه ترکیبات سولفور است. مهمترین آلودگی در عسلویه آلودگی هوا است و بیشتر نارضایتی مردم نیز به دلیل آلودگی هوا در این منطقه است و این آلودگی هوا ناشی از سوختن گازهای سولفور در منطقه است، که بوی زننده‌‌ای نیز ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ملاحظات زیست‌محیطی در خیلی از پروژه‌هایی که در گذشته انجام شده رعایت نشده است، تصریح کرد: عدم رعایت ملاحظات زیستی باعث شده بسیاری از این واحدها که در گذشته در این جا بودند، مجهز به دستگاه‌های مورد نیاز برای کاهش آلایندگی نباشند. همچنین از سوی دیگر تمرکز بالای صنایع در این مناطق کیفیت هوای عسلویه را تغییر داده است.

در عسلویه در همه روزهای سال آلودگی وجود دارد، اما خیلی شدید نیست، ادامه داد: در روزهایی از سال به دلایل مختلفی از جمله خارج شدن تجهیزات کنترلی از مدار یا خاموش شدن تصفیه‌خانه فاضلاب یا بدسوزی فلرینگ وضعیت هوای عسلویه بحرانی می‌شود.

مردم به سوختن فلرهای نفتی بسیار حساس شده‌اند، در صورتی که بار آلودگی فلرها کمتر از ترکیبات سولفور است که در هوا منتشر می‌شود و ما در پایش‌ها متوجه شدیم عامل آلودگی هوا ترکیبات سولفور است که وارد هوا می شود. از همین رو ما پایش دستگاه‌ها را در دستور کار قراردادیم تا در صورت نشتی دستگاه‌ها به دلیل فرسودگی به سرعت مشکل را برطرف کنیم. اگر برنامه عمل واقعا اجرا شود در کنار جریمه‌هایی که برای واحدهای متخلف در نظر گرفته شده، می‌توانیم صنایع را به کنترل‌های بیشتر وادار کنیم و آلودگی را کاهش دهیم. وی دست گفته  برای ۷ واحد صنعتی در عسلویه در دادگاه پرونده تشکیل شده است.برگرفته از ایلنا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …