انتشار تصاویر حمله به مخفیگاه ابوبکر البغدادی

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، چهارشنبه هشتم آبان نخستین تصاویر ویدئویی حمله به مخفیگاه ابوبکر البغدادی، رهبر گروه حکومت اسلامی موسوم به «داعش»، را منتشر کرد.

ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی) در این زمینه به خبرنگاران گفته است: پس از ورود نیروهای آمریکایی به مخفیگاه ابوبکر البغدادی برای دستگیریش، رهبر داعش جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد و کشته شد.

فرمانده سنتکام اضافه کرده است: دو کودک در جریان انفجار جلیقه انتحاری ابوبکر البغدادی کشته شدند.

پیشتر گفته شده بود در این انفجار سه کودک کشته شدند.

نیروهای ویژه آمریکایی بامداد روز یکشنبه به محفیگاه ابوبکر البغدادی در استان ادلب در شمال غربی سوریه حمله کردند. در این عملیات به نیروهای آمریکایی آسیبی نرسید.

ژنرال کنت، فرانک، مکنزی گفته است: هدف این عملیات تاسیساتی بود که ابوبکر البغدادی در آن مخفی شده بود.

وی اضافه کرده است: «من میخواهم این موضوع را روشن کنم که با وجود فشار و اهمیت بالای این حمله، تمامی تلاش ها برا ی جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و محافظت از کودکانی که به گمان ما در محوطه بودند، بکار گرفته شد.»

به گفته فرمانده سنتکام پس از این درگیری اولیه، در حالی‌که نیروهای آمریکایی مخفیگاه ابوبکر البغدادی را محاصره کرده بودند، به زبان عربی از کسانی که در داخل بودند خواسته شده بود تا تسلیم شوند.

ژنرال مکنزی در ادامه گفته است:« زمانی که دستگیری وی توسط نیروهای آمریكایی حتمی و نزدیک شد، بغدادی یک بمب منفجر كرد كه باعث کشته شده خود و دو كودك شد.»

فرمانده سنتکام همچنین تصریح کرد: «پس از خودکشی بغدادی، نیروی ما زباله‌های زیادی را از تونل پاک کردند و از باقی مانده های جسد بغدادی را برای تأیید هویت دی.ان.ای محافظت کردند.»رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور فرسوده است

شرق:طبق آمار‌های رسمی ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در ایران فرسوده هستند.«اگر این روند ادامه پیدا …