انقلاب زنانه: ولنتاین؛ روز قلب ها، به یاد قلب هایی که دیگر نمی تپند- تقدیم به مونا حیدری

۱۴ فوریه روز ولنتاین، روز جهانی قلب ها که تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ممنوع است، روزی است برای ابراز عشق آزادانه بدون قید و شرط مذهبی و سنتی در سراسر دنیا. اما حکومتی که تاب و تحمل عشق خارج از چارچوب شریعت و انقلاب جنسی موجود در جامعه ایران را ندارد و عشق و گرایشات جنسی و عواطف و احساسات زیبای انسانی را به دین و مذهب و سنت و ارتجاع تنزل می دهد، در مقابل این روز، روز ازدواج فاطمه و علی را که نمایندگان ارتجاع و کودک همسری و بردگی جنسی بوده اند را به عنوان روز عشق نامگذاری کرده است. جنبش خلاصی فرهنگی، که جنبشی است بر خلاص شدن جوانان و در راس آن زنان از شر قوانین و فرهنگ اسلامی و نرینه سالارانه، روز ولنتاین را یکی از نقاط عطف جدال بخش پیشرو جامعه با جمهوری اسلامی میداند.
اما امسال در شرایطی به سمت ولنتاین میرویم که با کمال تاسف و تاثر، در طول یکسال گذشته نیز قلب های بسیاری توسط جمهوری اسلامی از طپش ایستادند و فرصت عشق ورزیدن از آنها گرفته شد و همچنان جمهوری اسلامی با سیاستهای مستقیم و غیرمستقیم، با فرستادن انسانها به کام مرگ، به عمر ننگین و بقاء حکومت خود ادامه می دهد. در طول یکسال گذشته به آمار قربانیان دهه شصت و اعتراضات سراسری و کشته شدگان آبان ۹۸ و هواپیمای اوکراینی، انسانهایی که خودکشی و خودسوزی کردند، زنان و رنگین کمانانی که با قتلهای ناموسی نقطه پایانی بر زندگی شان گذشته شد، باید آمار جدیدی اضافه کرد، بازداشتی های آبان که قلبشان از تپش باز ایستاد، مرضیه طاهریان که مقنعه اش در دستگاه ریسندگی گیر کرد و کشته شد، بکتاش آبتین که بواسطه کرونا جان داد، علیرضا فاضلی منفرد همجنسگرایی که سر از تنش جدا شد،و زنانی که در تراژدی هولناک زنجیره قتلهای ناموسی کشته شدند، و مونا کودک همسری و مادر کودکی که تنها ۱۷ سال داشت و با سر بریده اش در خیابان نمایش غیرت و شرف مردانگی دادند.
آمار جنایات هولناکی که پشت همه جمهوری اسلامی نفع خویش را می برد را باید امسال به پرچم اعتراض علیه حکومت اسلامی تبدیل کرد. ولنتاین، روز عشاق، روز قلب ها که امسال مصادف است با ۲۵ بهمن،‌ ما بار دیگر اعلام میکنیم که دادخواه تمام قلب هایی هستیم که دیگر نمی تپند. روز ولنتاین برای ما روز دادخواهی و یادبود همه انسانهایی است که می توانستند امروز زنده و در کنار عزیزانشان باشند.
انقلاب زنانه به همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب و مخالف جمهوری اسلامی فراخوان میدهد، روز ولنتاین را با روشن کردن شمع به یاد قلبهایی که دیگر نمی تپند، در شهرهای سراسر ایران، در خیابانها، در پارک ها، در دانشگاه ها، در معابر و دیگر اماکن عمومی، به بلندترین فریاد بر سر حکومت انسان ستیز جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.
در داخل ایران و شهرهای خارج کشور مراسم گردهمایی و یادبود برگزار کرده و بدینوسیله اعتراض خود را به زنجیره انسان کُشی های جمهوری اسلامی اعلام کنیم.
انقلاب زنانه از همه شما همراهان خود میخواهد با امضا کیفرخواست زنان علیه جمهوری اسلامی که در انقلاب زنانه تهیه شده، با ضمیمه اعتراض به قتل فجیع مونا حیدری، یکی از شاکیان پرونده زن ستیزی جمهوری اسلامی و جنایات و خشونتهای قانونی،‌ دولتی و قضایی و یک کلام خشونتهای و جنایات حکومتی در بیش از چهار دهه گذشته باشید و این کیفرخواست را برای مجامع بین المللی برای بایکوت جمهوری اسلامی ارسال کنید!
انقلاب زنانه
۲۰ بهمن ۱۴۰۰
۹ فوریه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پیش‌نویس قطعنامه سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی در شورای حکام آژانس انرژی اتمی

بریتانیا، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران برای ارائه به شورای حکام آژانس بین‌المللی …