اوکراین:ایران علت سرنگونی هواپیما را دستکاری می‌کند

وزارت امور خارجه اوکراین بیانیه‌ای در ارتباط با گزارش رسمی ایران درباره سرنگون کردن هواپیمای مسافربری آن کشور با ۱۷۶ مسافر و خدمه توسط موشک های سپاه منتشر و ایران را متهم کرده که علت به سقوط کشاندن این پرواز را “دستکاری” می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به گزارش فنی درباره سرنگون کردن هواپیمای مسافربری گفته است که ایران علت را “خطای انسانی غیر عمد” می خواند اما هیچ دلیل در گزارش خود درباره سلسله وقایع منجر به این خطای مرگبار نمی‌دهد”.

گزارش ایران در تضاد با معیارهای بین المللی در تنظیم یک گزارش سوانح هوایی است و گفته اگر حتی علت شلیک واقعا خطای انسانی غیرعمد باشد، ایران مستنداتی در تایید اظهارات خود ارائه نمی کند.

اوکراین گفته است که متعهد به همکاری سازنده با ایران برای روشن شدن حقیقت در این باره است و اعلام کرده در ۹۰ صفحه درباره پیش نویس گزارش فنی ایران، نظرات این کشور را اعلام کرده بود اما ایران در گزارش نهایی خود “توجهی به این نظرات نکرده است”.این بیانیه درباره اظهار نظر دادسرای نظامی ایران درباره صدور کیفرخواست علیه ۱۰ نفر از متهمان پرونده سرنگون کردن هواپیمای مسافری این کشور هم گفته است که از نام و هویت افراد متهم، مطلع نشده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …