اژه ای در واکنش به روحانی:حساب‌های قوه‌قضاییه کاملا روشن است

اژه ای:حساب‌های قوه‌قضاییه کاملا روشن است/ چرا برای شفاف‌سازی منابع مالی ستاد انتخاباتی خود شرط می‌گذارند

اژه ای به سخنان واکنش نشان داد و گفت: از مدتی پیش فشار مضاعفی علیه دستگاه قضایی بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند.

 من از قول رسانه‌ها شنیدم که رییس‌جمهور نوشته‌اند حساب‌های قوه قضاییه باید شفاف شود؛ لذا من اینجا به مردم و همه کسانی که دانسته این حرف را می‌زنند می‌گویم این حساب‌ها کاملا شفاف است و جمع کثیری از دولت مردان و نمایندگان مجلس طی بیست ساله گذشته در جریان موضوع هستند. ‌

: تحلیل من این است که از مدتی پیش یک فشار مضاعفی علیه قوه قضاییه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند؛ چرا که قوه قضاییه با دانه‌درشت‌ها و آقازاده‌ها و صاحب منصبان در حال برخورد است و شما ببینید هفته‌های گذشته چه کسانی بازداشت شدند.

او با اشاره به اینکه در این چند روز کسانی بازداشت شدند که ۶٠٠ میلیارد و ١٠٠٠ میلیارد بدهی داشتند، خاطرنشان کرد: متاسفانه من نمی‌توانم نامی ببرم در حالی که این افراد باید به مردم معرفی شوند؛ چرا این‌ها را شفاف‌سازی نمی‌کنید؟ چرا بدهی بانک‌ها به دولت و دولت به بانک مرکزی را شفاف اعلام نمی‌کنند.

برخی می‌خواهند دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشت‌‌ها برداریم؛ شما اگر ١٠٠٠ سارق معمولی را بگیرید صدای هیچ کسی در نمی‌آید ولی وقتی یک بدهکار ۶٠٠ یا ١٠٠٠ میلیاردی را می‌گیرید قضیه فرق می‌کند.

: شما که گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج‌ها راه‌اندازی کنید؛ خب این کار را انجام دهید. دیگری القا کرده حاضریم منابع انتخاباتی‌مان را شفاف کنیم به شرط شفاف کردن دیگری؛ خب اگر راست می‌گویید چرا شرط می‌گذارید؟ آن وقت معلوم می‌شود پول‌ها از کجا آمده است.

الان از شما می‌پرسم برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است. قطعا بالا‌تر از ٢٠ میلیارد، خب شما بگویید این پول از کجا آمده است؟ایلنا

——————-

مهر: از سخنان اژه ای

اژه ای:در برجام همه حرفها مطرح نشد

ما این روزها مطلبی را می شنویم که از یک جهت خوب است اما برخورد ابزاری با آن می شود و آن این است که «باید شفاف باشیم» اما شفاف با شفافیت نمایی فرق دارد،  اگر بخواهیم شفاف باشیم در همه موارد باید مردم را محرم بدانیم. همه چیز را باید مطرح کنیم. در فضای انتخاباتی ایجاد شده عده ای برای جلب رای شفاف نمایی می کنند و از این مطلب به عنوان ابزار استفاده می کنند . اگر موردی مربوط به خودم باشد هزار تا توجیه می آورم که شفاف سازی لازم نیست اما برای دیگران ادعا می کنم باید شفاف سازی صورت بگیرد، آیا مصوبات شورای عالی امنیت ملی می آید در معرض شفاف سازی قرار بگیرد؟ آیا دولت همه قراردادهایش را شفاف سازی می کند؟ ما در برجام چقدر حرف هایی را داشتیم که نزدند در اول کار، فرد آمریکایی که آمد منکر شدند اما بعدش اعلام کردند چه کسی بود. در مورد فیش های حقوقی خیلی از مردم سوال دارند، مشخصا هم از دولت که ادعا می کند پرونده بسته شده مردم سوال دارند که همه بانک ها و شرکت های ما سود ده هستند یا زیان ده؟ کسانی که از شرکت هایی که سوده ده نبودند پاداش های چند صد میلیونی گرفته اند از کجا این همه پول گرفته اند؟ درباره پرونده های نفتی هم وضع بر همین منوال است.

علت فشارها به قوه قضاییه برخورد با مفسدان دانه درشت است/ فشارها تا انتخابات ادامه دارد

او با اشاره به خبر ایرنا به نقل از رییس جمهور درباره شفافیت حساب های قوه گفت: کسی که می داند و حرف دیگری می زند جای بحث دارد. مسائل مالی قوه بسیار شفاف است.مجلسیون همه مدارک را دیده اند. دولتی ها از سال های پیش در جریان ماجرا بوده اند از سال ۷۴ تا امروز همه در جریان هستند. من تحلیلم این است که یک فشار مضاعفی را علیه ناجا، سپاه و بسیج و قوه شروع کرده اند و تا زمان انتخابات این فشار وجود دارد علت این است که قوه دارد با مفسدان دانه درشت برخورد می کند با آقازاده های متخلف برخورد می کند قوه دارد با صاحب منصبان برخورد می کند ببینید همین هفته و هفته گذشته چه کسانی بازداشت شدند.

وی گفت: صحبت های احمدی نژاد و دولت قبلی درباره سیستم فساد مالی بانک ها را بروید بخوانید یک نفر در یک مدت کوتاه کمتر از چند ماه زیر یک سال بیش از ۶۰۰ چک برگشتی دارد و همچنان کارش را انجام می دهد برخی از افرادی که با بیش از هزار میلیارد بدهی بازداشت شده است. این رقم ها آنقدر تکرار شده که برای مردم عادی است. این افراد دارند بازداشت می شوند به نظر من باید معرفی بشوند به مردم و مردم باید آنها را بشناسند ما باید عدد صحیح بدهی دولت به بانک ها را شفاف بگوییم. بدهی بانکها به بانک مرکزی باید اعلام شود.

وی تصریح کرد: فشاری که بر قوه هست نشان می دهد که قوه با دانه درشت ها برخورد می کند و می خواهند به قوه فشار بیاورند. چون کارش را درست انجام می دهد این برخوردها فقر را بیشتر می کند یا سارق خورده پایی که ضبط ماشین می دزد فشار روی قوه از داخل و خارج از این که هست بیشتر می شود.

برای گزارش پول هایی که در ستاد انتخاباتی هزینه شده شرط نگذارند

اژه ای گفت: آقایی که مدت ها دنبالش بودند و نتوانستند او را بگیرند، بیکار نمی نشیند. او عامل دارد. باز ایرنا از قول روحانی گفته بود «ما حاضریم دخل و خرج ها را شفاف بیان کنیم» خب انجام بدهید اگر می توانید خیلی کار خوبی است. پول هایی که در ستادهای انتخاباتی هزینه می شود می گویند می توانند انتشار بدهند اما شرطش این است که فلانی هم آمارش را منتشر کند شما به دیگران چه کار دارید. شما آمار و ارقامتان را منتشر کنید به بقیه چه کار دارید.

وی گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری خیلی مبلغ بالایی هزینه می شود بیشتر از دو تا سه یا حتی چهار میلیارد تومان. این پول از منابع زیادی هزینه می شود اما شفاف کردن دریافت منابع کار سختی است.

وی اظهار کرد: این شایعه پراکنی ها که ما در آینده نزدیک قرار است به سراغ چه کسانی برویم و قرار است کی و چه کسی را بازداشت کنیم، باعث می شود قوه قضاییه زیر فشار برود. هفته های آینده درباره پرونده بابک زنجایی شفاف سازی خواهم کرد البته تا جایی که قانون به من اجازه دهد.

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …