ایجاد تفرقه در میان مردم موقوف!

در اخبار آمده بود که میان گروه هایی از ساکنین دوشهر اندیمشک و دزفول درگیریهایی رخ داده است که منجر به مصدوم شدن شماری شده است. خبرگزاریهای جمهوری اسلامی علت بروز این درگیریهای را تعیین محدوده مرزی بین دو شهر اعلام کرده اند.

اینکه دقیقا چه کسانی زمینه ساز بروز چنین حوادث تاسف بار شده اند دقیقا معلوم نیست ولی تردیدی در این نیست که جمهوری اسلامی مسبب همه این تنش هایی است که میان مردم شکل میگیرد. و حتی بیشتر از این، بطور قطع با جابجایی محدوده مرزی میان این دو شهر باندهایی نفع یا زیان میبرند و مردم را به جان هم می اندازند تا منافع شان تامین شود. نفس بروز چنین اتفاقاتی هشدار دهنده است. هشدار دهنده است چرا که مردم را به جان هم می اندازد و دشمن را دلشاد می کند. اندیمشک و دزفول هر دو جز شهرهای ایران هستند. همه شهرهای ایران و ساکنین آنها تحت حاکمیت جمهوری اسلامی هستند. علت همه بدبختی های مردم ایران جمهوری اسلامی است که چهل سال آزگار زندگی مردم را مچاله کرده است. هر جا که جمهوری اسلامی یعنی دشمن مشترک مردم به باد فراموشی سپرده می شود، حکومتیان به ریش آن مردم خواهند خندید و از چنین نزاعهایی برای منفعت خود بهره برداری خواهند کرد.

مردم هیچ منفعتی در این نزاع ها ندارند و در مبارزه علیه جمهوری اسلامی هم سرنوشت هستند. این روحیه همبستگی و هم سرنوشتی یکی از نقاط مثبت مبارزات مردم در سال گذشته بود. به خاطر بیاورید که چطور در همان جنوب کشور کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز از همدیگر حمایت و پشتیبانی کردند. به یاد بیاورید که چطور در میان هزاران کارگران هفت تپه با پیشینه های قومی و مذهبی متفاوت اتحاد صفوف کارگران در مقابل سرمایه داران حفظ و پایداری شد. به سرود کارگران هفت تپه بیاندیشید که به چند زبان مختلف خوانده شد ولی یک پیام مشترک را علیه سرمایه دار و دولت فریاد زد. به یاد بیاورید که چطور کارگران تهران، اهواز، اراک، کرمانشاه، عسلویه،‌ کردستان، معلمان کرمانشاه و بسیاری جاهای دیگر شروع به فرستادن پیام های همبستگی به کارگران هفت تپه کردند. به خاطر بیاورید که چه ولوله ای در میان دانشگاههای ایران در حمایت از مبارزات کارگری راه افتاد و حتی گروههایی از دانشجویان از تهران به صف کارگران در شوش پیوستند تا همبستگی خود را حضورا با آنها ابراز کنند.

جامعه ایران در این شرایط حساس به این نوع همبستگی های مردمی نیاز دارد. کمونیست ها و فعالین پیشرو و آگاه باید توطئه های باندهای حکومتی را با هوشیاری خنثی کنند و مردم را از شریک شدن در این درگیری ها برحذر دارند. ایجاد نفاق و نزاع بین مردم بر سر هیچ و پوچ سمی است که دشمنان مردم پخش می کنند. هشیار باشیم که به دام دشمن نیفتیم و اتحاد و همبستگی خود بر سر خواستهای انسانی و برحق مان را حفظ کنیم.

اینرا هم بخوانید

اعدام ابزار سرکوب جامعه و جنگ با فقرا! گفتگو با حسن صالحی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

انترناسیونال: مدتی پیش شماری از زندانیان قزلحصار نامه ای منتشر کردند و اعلام کردند روزهای سه …