بارندگی شدید سرپل ذهاب، آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان، تخریب واحدهای مسکونی

ایرنا- بارندگی که از 48 ساعت گذشته در شهرهای غرب استان کرمانشاه آغاز شد و همچنان نیز به تناوب ادامه دارد، باعث آبگرفتگی چادرهای اسکان زلزله زدگان، معابر، تخریب واحدهای مسکونی و خسارت به ابنیه فنی در سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب شد.

 تداوم بارش باران در روز شنبه مشکلاتی را برای اهالی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب که به دلیل آسیب دیدگی و تخریب منازلشان بر اثر زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان در چادرها و کانکس های اسکان موقت به سر می برند، ایجاد کرده است.
طبق پیش بینی اداره کل هوشناسی استان کرمانشاه، ناپایداری جوی و بارش ها تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.

**آبگرفتگی معابر شهری قصرشیرین
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان بارش باران در 48 ساعت گذشته در این شهرستان مرزی را 31 میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارش ها علاوه بر آبگرفتگی معابر شهری، باعث نفوذ آب به دخل چادرهای برخی زلزله زدگان شد و این امر مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرده است.
نعمت الله نازپرورده افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان به طور جدی پای کار است و دستگاه های امدادی در حال آماده باش هستند تا در صورت نیاز با توجه به تداوم بارش ها تا اواسط هفته جاری، نسبت به خدمت رسانی به زلزله زدگان اقدام کنند.
وی میزان بارش باران را از ابتدای مهر ماه سال زراعی جاری تاکنون 95 میلیمتر اعلام کرد.

**نفوذ باران به داخل چادرها و محل اسکان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب
بارش باران در 48 ساعت گذشته در سرپل ذهاب، علاوه بر آبگرفتگی معابر شهری، باعث و نفوذ آب به داخل چادرها و کانکس های زلزله زدگان شد.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان بارش های 48 ساعت گذشته در این شهرستان را 30 میلمتر اعلام کرد و اظهارداشت: بارش ها باعث آبگرفتگی معابر شهری و نفوذ آب به داخل چادرها و کانکس های اسکان موقت زلزله زدگان شد.
اکبر سنجابی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش است و دستگاه های امدادی پای کار هستند و کمک رسانی و خدمات رسانی به زلزله زدگان را با تمام توان انجام می دهند.
رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز از تعطیلی مدارس نوبت عصر شهر سرپل ذهاب با توجه به آبگرفتگی معابر شهری و کانکس های درس خبرداد.
روح الله عباسیان افزود: 20 مدارس شهری که به صورت 2 نوبته در کانکس ها هم اکنون به فعالیت آموزش خود ادامه می دهند، به علت تداوم بارش ها و آبگرفتگی کانکس های درسٍ در نوبت عصر تعطیل شد و مدارس نوبت صبح امروز نیز 2 ساعت زودتر تعطیل می شوند.

**ریزش کوه، تخریب واحد مسکونی و کشته شدن یک تن در گیلانغرب
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز از بارش 45 میلیمتری باران در 48 ساعت گذشته در این شهرستان خبرداد و گفت: بارش باران منجر و ریزش کوه در منطقه چمن گلین، تخریب 2 منزل مسکونی، کشته شدن یک تن و چند مصدوم را به همراه داشت.
فرهاد همتی به خبرنگار ایرنا افزود: در اثر تخریب این 2 واحد مسکونی ، یک تن کسته و چند تن دیگر مصدوم شدند که با تلاش دستگاه های امدادی پس از چندین ساعت ، جسد متوفی از از زیر آوار بیرون کشیده شد.
وی اظهارکرد: بارش های 48 ساعت گذشته در شهرستان گیلانغرب همچنین منجر به ایجاد خسارت به برخی از مناطق این شهرستان ازجمله واحدهای مسکونی و دامی ، راه و دیگر ابنیه های فنی شد.
وی میزان بارش های امسال گیلانغرب را از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 188 میلیمتر اعلام کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 210 هزار تن جمعیت دارند.

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …