بازنشستگان در تبریز با شعار مرگ بر رئیسی صف نیروی سرکوب حکومت را شکستند!

امروز شانزدهم خرداد ماه، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای زیادی تجمع کردند و به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر محدود کردن افزایش حقوقهایشان به ۱۰ درصد اعتراض کردند.

بازنشستگان در شهر تبریز هم همراه با تجمعات اعتراضی بازنشستگان شهرهای دیگر تجمع اعتراضی برپا کردند. بازنشستگان خشمگین و معترض با شعار “دروغ میگن آمریکاست، دشمن ما همینجاست” عملا اعلام کردند مسبب اصلی فلاکت و بی حقوقی خود را میشناسند که نظام اسلامی و سرانش هستند. بازنشستگان همچنین با شعار “مرگ بر رئیسی” خشم و نفرت و اعتراض خود را به رئیس جمهور نظام اسلامی اعلام کردند و در نقاطی از راهپیمایی اعتراضیشان، مردم به نشانه همبستگی به صفشان پیوستند.

مثل همیشه، حکومت توسط نیروهای سرکوب و حضور لباس شخصیهای مزدورش دست به تلاش ناموفق زد که با امنیتی کردن فضا مانع اعتراض بازنشستگان شود.

بازنشستگان در یک اقدام جسورانه و سمبولیک صف نیروی انتظامی را شکسته و با شعار مرگ بر رئیسی  به راهپیمایی شان ادامه دادند طوريكه نیروی انتظامی جرات مقابله با جمعیت معترض را نکرد.

 علیرغم این فضای امنیتی، طنین بلند شعار “مرگ بر رئیسی” نشان داد که حکومت قادر نیست مردم جان به لب رسیده را مرعوب کند.

علاوه بر تظاهرات قدرتمند بازنشستگان، مردم تبريز در مقابل فرماندارى شهر نيز دست به يك تجمع و راه پيمايى اعتراضى زدند و شعارهايى چون ″مرگ بر رئيسى‶ و ″مرگ بر دولت مردم فريب‶ سر دادند.

بازنشستگان مدتهاست که برای افزایش حقوقشان، برای معیشت انسانی، برای درمان و تحصیل رایگان و حق مسکن، در اعتراض به امنیتی کردن اعتراضات حق طلبانه شان و کلا برای پایان دادن به اختلاس و دزدی و فساد حاکم مبارزه میکنند. واینها خواسته های اکثریت مردم در ایران است

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران به بازنشستگان وهمه دست اندرکاران این اعتراضات باشکوه خسته نباشید می گوید. باید به هر شکل ممکن از اعتراض بحق بازنشستگان حمایت کنیم. هر درجه پیشروی و موفقیت بازنشستگان در اعتراض بحقشان کل جامعه را برای پایان دادن به بیحقوقی محض تحمیل شده بر مردم توسط نظام دزدان و آدمکشان اسلامی سرمایه، نزدیکتر میکند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۶ ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

ترک تحصیل۳۰ درصد دختران دبیرستانی!

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته است:۳۰ درصد دختران دبیرستانی مدرسه …