بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل چه گفت؟

سخنرانی بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل. وی در مورد ایران گفته : آمریکا به جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات اتمی متعهد است.بایدن گفت که ایالات متحده به بازگشت به برجام و همچنین جلوگیری ازدسترسی ایران به تسلیحات اتمی متعهد است. او افزود که آمریکا آماده است به برجام برگردد اگر ایران به همه تعهدات خود عمل کند.

بایدن: پاندمی کرونا آخرین بحران بشر نخواهد بود و جامعه جهانی باید برای همه‌گیری آینده آماده شود.

ایالات متحده از منافع خود و متحدانش دربرابر تهدیدها تردید نخواهد کرد حتی اگر لازم باشد با توسل به زور. اما قدرت نظامی باید آخرین گزینه باشد نه اولین. در برابر تهدیدهایی مثل کرونا اسلحه به کار نمی‌آید مشارکت جهانی لازم است.

در کنار بحران فراگیر گرمایش جهانی که نیازمند اقدامات فوری است؛ با حملات سایبری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین علیه حقوق و آزادی‌های بشری نیز باید مقابله شود.

ما متعهد به این هستیم که از دسترسی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم. ما کاملا آماده‌ایم که به طور کامل به برجام بازگردیم و تلاش‌های دیپلماتیک خود را ادامه خواهیم داد.

 از طالبان انتظار داریم ضوابط جهانی حقوق بشر را رعایت کنند

بایدن: ما از طالبان انتظار داریم طالبان ضوابط جهانی حقوق بشر را رعایت کنند، ما خواستار آن هستیم که زنان و دختران افغانستان از حقوق کامل برخوردار شوند.

 راه حل دو کشور بهترین تضمین برای امنیت اسرائیل است

اظهارات بایدن در مورد اسرائیل نیز کوتاه بود.او گفت که معتقد است که بهترین راه حل برای بحران خاورمیانه ایجاد کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل است و افزود که این راه حل متضمن صلح و همچنین امنیت اسرائیل است.او افزود که این هدف نزدیک نیست.

بایدن گفت که با خاتمه جنگ بیست ساله در افغانستان، کشورش در نظر دارد به همکاری با متحدانش در مناطق مختلف جهان و تعامل با تمامی جهانیان گسترش دهد.

او گفت که طی هشت ماه گذشته به گسترش همکاری با شرکا از جمله تقویت ناتو پرداخته است و به تعامل با اتحادیه اروپا باز گشته است.

لینک پخش زنده

اینرا هم بخوانید

احضار و بازداشت چندین نفردر کردستان در رابطه با مراسمهای نوروزی

شبکه حقوق بشر کردستان می گوید از ابتدای سال جاری چندین نفر در کردستان در …