با اعتصاب سراسری در مدارس حمله شیمیایی حکومت به مدارس را متوقف کنیم

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۸۰:با اعتصاب سراسری در مدارس حمله شیمیایی حکومت به مدارس را متوقف کنیم

از بعد از تعطیلات نوروز حملات شیمیایی حکومتیان به مدارس از سر گرفته شده است. از جمله امروز در ارومیه دانش آموزان مدرسه دخترانه فرزانگان، ‌در تهران مدرسه بن الهدی، در سنندج مدرسه دخترانه فرزانگان، در خوی دبیرستان دخترانه نرگس، در کرج مدرسه دخترانه صدر، هدف حملات شیمیایی جنایتکارانه حکومت قرار گرفتند. در نتیجه این حملات تعدادی از دانش آموزان مسموم و به بیمارستانها انتقال پیدا کردند.

روز گذشته نیز چندین مدرسه در سقز و مدارس دیگری در سنندج و دیگر شهرها مورد این حملات واقع شدند و از روز گذشته تا کنون سقز یکپارچه اعتراض و خشم است. روز یکشنبه مردم خشمگین دست به تجمع زدند و با شعار مرگ بر خامنه ای پرچم جمهوری اسلامی را از بالای مدرسه معراج پایین کشیدند و آتش زدند. شب گذشته نیز فراخوانی از سوی مردم به اعتصاب عمومی داده شد که در آن چنین آمده است: “در اعتراض به مسموم کردن و حملات شیمیایی برنامه ریزی شده از طرف حکومت به مدارس شهرمان سقز ما بازاریان و معلمان و تمامی اهالی شهر اعلام میکنیم دانش آموزانمان خط قرمزمان می باشند و با اعلام اعتصاب عمومی شهرستان سقز در روز دوشنبه ۲۱ فروردین انزجار و اعتراض خود را بار دیگر به حاکمیت اعلام میکنیم”. این چنین است که سقز یکپارچه به پاخاسته و متعاقب این فراخوان امروز مدارس و بازار شهر کاملا تعطیل بودند. این اعتصاب تا توقف حملات حکومت به مدارس باید ادامه یابد و عاملین و آمرین این جنایت باید به مردم معرفی و محاکمه شوند. مدارس باید برای دانش آموزان امن باشد. هرگونه تعرضی علیه دانش آموزان باید متوقف شود.

حملات شیمیایی به مدارس سراسری است و باید پاسخ سراسری بگیرد. باید قاطعانه از اعتراض مردم شهر سقز و اعتصاب عمومی در این شهر حمایت کرد.
تجمع اعتراضی مردم سقز و اعتصاب یکپارچه امروز الگویی برای اعتراض در سراسر کشور است. مدارس اکنون به میدان حملات شیمیائی به فرزندان ما تبدیل شده است.

دراین شرایط برای حفظ جان و سلامت دانش آموزان و برای متوقف کردن فوری این جنایت باید مدارس را به تعطیلی کشاند. در این شرایط بویژه اعتصاب معلمان نقشی کلیدی دارد. معلمان و دانش آموزان اعتصابی و خانواده هایشان باید با تجمعات اعتراضی در مقابل مدارس علیه مسمومیت سازی در مدارس به میدان بیایند و به این جنایت حکومتی پاسخ کوبنده ای بدهند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰ آپریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران میناب خواستار لغو اضافه‌کاری اجباری شدند

تعدادی از پرستاران میناب با امضای طوماری، خواستار لغو اضافه‌کار اجباری شدند و اعلام کردند …