بحران کمبود کلاس درس در مرکز خراسان جنوبی

ایسنا،حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نمیانیده مجلس از بیرجند : هیچ نقطه‌ای از استان مانند بیرجند دچار بحران کلاس درس نیست و شمال شهر بیرجند محروم از بخش درمان، کلاس درس و ورزش است.

سالن علامه فرزان یکی از سالن‌های بزرگ در استان سال گذشته در آتش سوخت و باید هر چه سریعتر ساخته شود. بودجه دانشگاه‌های خراسان جنوبی با استان سیستان و بلوچستان تفاوت دارد لذا این همه تفاوت برای چه است؟

مردم خراسان جنوبی به علت خشکسالی، کشاورزی را از دست دادند لذا باید اعتباری برای آموزش و مشاوره اشتغال در نظر گرفته شود.

کمبود فضای آموزشی در استان به ویژه در بیرجند

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفته است: با توجه به گستردگی استان نتوانستیم به خوبی خدمات آموزشی را ارائه دهیم و کمبود فضای آموزشی در استان به ویژه در بیرجند داریم.بخش عمده‌ای از مدارس استان نیز دو شیفته هستند که نشان از کمبود کلاس درس است.

وی با بیان اینکه 151 آموزشگاه شبانه روزی با 18 هزار دانش‌آموز در استان فعال است، گفت: در حال حاضر تعداد 178 هزار دانش‌آموز در 9000 کلاس درس تحصیل می‌کنند. 75 درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز هستند.

واقعی با بیان اینکه ورودی و خروجی کارکنان در آموزش و پرورش با هم سنخیت ندارد، تصریح کرد: 120 هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای در استان داریم. همچنین 5000 مدرسه در استان فاقد هوشمندسازی هستند و هر کلاس برای تجهیز شدن نیاز به 20 میلیون تومان اعتبار است.
 

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …