بدنبال هجوم مردم به کاخ ریاست جمهوری؛گوتابایا راجاپاکسه گفته استعفا می دهد

پس از آن که هزاران معترض در پایتخت سریلانکا وارد کاخ ریاست‌جمهوری شدند و همچنین اقامت‌گاه نخست‌وزیر را به آتش کشیدند، گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که استعفاء خواهد داد.

گوتابایا راجاپاکسه، رئیس‌جمهور و همچنین رانیل ویکرماسینگه، نخست‌وزیر عصر شنبه اعلام کردند که ۴ روز دیگر – ۱۳ ژوئیه – رسما استعفای خود را تحویل خواهند داد.

ماهیندا آبیواردانا، رئیس مجلس سریلانکا این خبر را به مردم کشورش منتقل کرد و گفت رئیس‌جمهوری «برای اطمینان یافتن از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت» تصمیم به استعفاء گرفته است.

خبر قبل از ظهر روز شنبه.

اعتراضات گسترده ضد حکومتی در سری لانکا؛یورش مردم معترض به کاخ ریاست‌جمهوری.

روز شنبه ٩ جولای مردم سری لانکا در اعتراض به گرانی و تورم؛ کمبود سوخت، غذا و دارو ، به کاخ ریاست‌جمهوری این کشور در شهر کلمبو حمله کردند. دولت مدعی است رئیس جمهور به مکان امنی برده شده است.تظاهرات امروز بزرگترین اعتراض مردم نا راضی از سیاستهای حکومت بوده است. حکومت برای مقابله با این اعتراضات، چند هزار مامور و نفرات ارتش را در پایتخت مستقر کرده است.مردم به فساد در خانواده راجاپاکسه اعتراض دارند و خواستار کناره‌گیری کامل آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مردم معترض که گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهور، را عامل ورشکستگی مالی و بحران بزرگ اقتصادی کشورشان می‌دانند، با عبور از پست‌های بازرسی پلیس و پریدن از حصارهای امنیتی در اطراف اقامتگاه ریاست جمهوری، وارد ساختمان شدند.. گروه‌هایی ازمردم وارد دفتر کار رئیس جمهوری شدند.همزمان معترضانی دیگر وارد ساختمان وزارت دارایی شدند. شبکه‌های تلویزیونی سری‌لانکا از ساعاتی پیش این صحنه‌ها را مستقیم پخش می‌کنند.

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …