برایان هوک: فشار حداکثری رو ایران کارساز بوده است

برایان هوک، نماینده سابق آمریکا در امور ایران گفته است که “فشار حداکثری روی رژیم ایران از سوی دولت پرزیدنت ترامپ کارساز بوده است.”

آقای هوک در گفتگو با شبکه نیوزمکس گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در قرار دادن حکومت ایران در تنگنا و جلوگیری از موفقیت برنامه های آن “کاری خارق العاده” صورت داده است.

او گفته است که “رژیم ایران در حال حاضر با بدترین بحران اقتصادی تاریخ 41 ساله خود مواجه است به این خاطر که رژیم فاسد از مردم خود می دزدد و فشار حداکثری ما منع از دسترسی این رژیم به پول های کلانی شد که آن را برای سرکوب و حمایت از تروریسم به کار می برد.”

وی گفت که “مردم ایران و آمریکا زمینه های مشترک فراوانی دارند” و افزود: “این مردم ایران نیستند که شعار مرگ بر آمریکا سرمی‌ دهند، بلکه این رژیم ایران است.” وی گفته است: “چشم انتظار روزی هستم که مردم ایران حکومتی داشته باشند که نماینده خود آنها باشد و آینده ایران به دست مردم ایران رقم خواهد خورد.”

برایان هوک هفته گذشته گفت که از سمت خود کناره گرفته و در نظر دارد به فعالیت در بخش خصوصی بازگردد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، با ستایش از آقای هوک از او “به خاطر کسب نتایج تاریخی در مقابله با رژیم ایران” تشکر کرد.

مقامات آمریکایی دشواری های اقتصادی و اعتراضات داخلی در ایران و کاهش نفوذ این کشور در میان مردم عراق و لبنان را از جمله نتایج مثبت سیاست تحریم دانسته اند. به گفته آنان، هدف از این سیاست، تغییر رژیم نبوده است.

آقای ترامپ گفته است که مقامات ایرانی انتظار دارند نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و با دولت بعدی به توافقی برسند که به گفته او، به معنی تحویل آمریکا خواهد بود. وی همواره حزب دموکرات را به ضعف و حمایت از حکومت ایران متهم کرده است.

در مقابل، مقامات ایران گفته اند که هدف تحریم های آمریکا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده و کناره گیری برایان هوک را نشانه شکست سیاست فشار حداکثری ایالات متحده بر ایران دانستند و اظهار داشتند که دولت آقای ترامپ در نظر دارد تقصیر این شکست را به گردن آقای هوک بیندازد.همزمان، یک مقام دولتی ایران از برداشته شدن قریب الوقوع تحریم های آمریکا سخن گفت.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تجمع اعتراضی علیه طالبان به دومین ولسوالی بدخشان کشیده شد

بر اساس گزارش‌ها از ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان، تجمع اعتراضی در ولسوالی درایم …