برای آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی: رفتار حکومت اسلامی نمونه بارز جنایت علیه زندانیان سیاسی است!

همچنانکه اطلاع دارید با شیوع وسیع و گسترده بیماری کرونا در ایران جان زندانیان علی العموم و زندانیان سیاسی نیز در معرض خطرجدی است. جمهوری اسلامی ادعا کرده است که حدود ۷۰ هزار رندانی را با محکومیت کمتر از پنج سال از زندان آزاد کرده است. در این میان شمار کمی از زندانیان سیاسی هم به مرخصی آمده اند ولی هنوز شمار بسیار بزرگتری از زندانیان سیاسی با وجود وضع جسمی نامناسب در زندان بسر می برند. این در حالیست که اخیرا نیروهای سپاه پاسداران ۱۵۰ نفر را با اتهام «انتشار شایعات مرتبط با ویروس کرونا» شناسایی و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.ک همچنین در همین ایام که کرونا در زندانهای ایران شیوع یافته است سه نویسنده و از اعضای کانون نویسندگان ایران بنامهای رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن به تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۰ برای اجرای حکم زندان به شعبه یک اجرای احکام دادسرای شهید مقدسی فراخوانده شدند.

همچنین در شرایطی که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، همه باید قرنطینه شده و در خانه ها بمانند ، ۲۶ شهروند بهایی برای گرفتن آخرین دفاع، به دادگاه انقلاب فراخوانده شده‌اند. به آن‌ها هفت روز مهلت داده شده است تا خودشان را به دادگاه معرفی کنند.

لازم است به اطلاع برسانیم که جعفر عظیم زاده، دبیر اتحادیه آزاد کارگران ایران، علیرغم مشکلات جدی قلبی و گوارشی و فشار خون از مرخصی برخوردار نشده است. مجید (آران) تیباش، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که به منظور تکمیل روند درمان خود درخواست مرخصی استعلاجی داده بود، کماکان از اعزام به مرخصی محروم مانده است. رئیس جنایتکار قوه قضاییه با مرخصی آتنا دائمی فعال حقوق زنان و فعال علیه اعدام مخالفت کرده است. گفتنی است طی روزهای گذشته یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، آتنا دائمی و نازنین زاغری، چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند زندان اوین با علائمی مشابه سرماخوردگی بیمار شده‌اند. شماری از زنان زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین نیز علیرغم واجد شرایط بودن با درخواست اعزام آنها به مرخصی مخالفت شده است. از جمله گلرخ ابراهیمی ایرایی، رها احمدی، لیلا (خدیجه) میرغفاری، مرجان داوری، مریم ابراهیم وند، مریم علی شاهی، مژگان اسکندری، سمیرا هادیان، گیتا حر، مریم گاوشاهیان و زهره سرو. صدها زندانی سیاسی در ایران واجد شرایط استفاده از مرخصی متاثر از انتشار ویروس هستند ولی تاکنون از زندان آزاد نشده اند.

نفس وجود زندانی سیاسی نشاندهنده نقض حقوق و آزادی های سیاسی و مدنی در یک جامعه است. از همین رو ما خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی بدون هیچ شرطی هستیم. ولی با توجه با اخبار خطرناک شیوع کرونا در زندانهای ایران ما خواهان این هستیم که همه زندانیان سیاسی برای حفظ سلامتشان فورا از زندان آزاد شوند و یا به تمامی آنها مرخصی تعلق گیرد.

مینا احدی- از طرف ستاد مبارزه با بحران کرونا در ایران که از طرف جمعی از فعالین سیاسی و اجتماعی در خارج کشور برای کمک به مردم ایران تشکیل شده است.

۱۶ مارس ۲۰۲۰

کانال مردمی مبارزه با کرونا در ایران
آدرس کانال: t.me/Iran_Corona_2020
تماس با ما:@stop_corona

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …