گزارش از آکسیونها برای آزادی چهار پیشمرگ بازداشتی که در استکهلم، فرانکفورت و ونکوور کانادا برگزار شد

گزارشی از یک هفته کارزار برای آزادی ۴ پیشمرگ زندانی
در تاریخ سوم مرداد ماه سه نهاد کمیته بین المللی علیه اعدام، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمپین برای آزادی کارگران زندانی در اعتراض به بازداشت چهار پیشمرگ در منطقه سوما برادوست از توابع ارومیه و سناریوسازی امنیتی علیه آنان، با خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط این پیشمرگان کارزاری اعلام کردند. این سه نهاد طی بیانیه ای این دستگیریها و پرونده سازی ها را تهاجمی برای امنیتی کردن هر چه بیشتر فصای اعتراضی در کل جامعه و بویژه در کردستان اعلام کرده و همگان را به اتحاد علیه سرکوبگری های حکومت و اعتراض به این دستگیریها و فشار آوردن برای آزادی فوری پیشمرگان بازداشتی فرا خواندند. یک هشدار مهم این بیانیه خطر صدور حکم اعدام برای پیشمرگان بازداشتی با توجه به سناریو سازی علیه آنان تحت عنوان یک “تیم تروریستی” مرتبط با “موساد اسرائیل” برای آنها بود. بعلاوه همین الان هیچ خبری از پیشمرگان بازداشتی نیست. خانواده هایشان حق ملاقات با آنها را ندارند. آنها از حق داشتن وکیل محرومند وهمه شواهد از قرار داشتتن آنها زیر شکنجه و آزار برای گرفتن اعتراف اجباری حکایت میکند. در زیر گزارشی از یک هفته فعالیت و کار این کارزار را میخوانید:

۱- متعاقب انتشاربیانیه به زبان فارسی و فراخوان مردم در شهرهای کردستان و سراسر ایران ، از سوی این سه نهاد نامه ای به زبان انگلیسی برای نهادهای انساندوست در سراسر جهان ارسال شد و ضمن هشدار در مورد شرایط خطرناک و اضطراری پیشمرگان بازداشتی از آنها خواسته شد که به هر شکلی که ممکن است به جمهوری اسلامی فشار بیاورند تا این پیشمرگان فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند. یک تاکید این سه نهاد بر این است که جمهوری اسلامی بخاطر تمام جنایات و سرکوبگریهایش باید در سطح جهانی بایکوت شود.

۲- سه نهاد کمیته بین المللی علیه اعدام، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمپین برای آزادی کارگران زندانی در کشورهای مختلف از جمله در کاناد و آلمان و سوئد در شهرهای ونکوور، فرانکفورت و استکهلم آکسیونهایی برپا کردند که مورد حمایت حزب کمونیست کارگری و کمپین نه به سناریو سازی نیز قرار گرفت.


۳-جهت اطلاع رسانی به مردم و فراخوان به حمایت و پشتیبانی ازپیشمرگان بازداشتی و اتحاد علیه سرکوبگری های حکومت، برنامه هایی از سوی سه نهاد در کلاب هاوس و اینستاگرامی بصورت سخنرانی هایی از سوی فعالین این کارزارها و مدعوینی بدعوت این سه نهاد ایراد شد.


۴- نامه بیان عظیمی همسر پژمان فاتحی یکی از پیشمرگان بازداشتی و طلب حمایت او از مردم توسط این سه نهاد وسیعا انتشار داده شد و ترجمه آن به زبان انگلیسی برای همیاری با او و آزادی پیشمرگان بازداشتی برای نهادهای مختلف مدافع حقوق بشر ارسال گردید.


۵ -کارزار سه نهاد در برنامه های تلویزیونی این نهادها در کانال جدید کاملا پوشش داده شد. از جمله در این برنامه ها بیان عظیمی همسر پژمان فاتحی یکی از پیشمرگان بازداشت شده شرکت داشت.
کارزار برای آزادی پیشمرگان بازداشتی ادامه دارد و آنرا با قدرت ادامه خواهیم داد و مگان را به پیوسن به آن و تلاش برای آزادی ۴ پیشمرگ جوان بازداشتی فرا میخوانیم.


شهلا دانشفر هماهنگ کننده کارزار برای آزدی چهار پیشمرگ زندانی -۱۸ اوت ۲۰۲۲


ونکوور

همچنانکه مطلع هستید ۴ پیشمرگ حزب کومه له کردستان ( عبداله مهتدی) در اوایل مرداد ۱۴۰۱ در منطقه سوما و برادوست استان آذربایجان غربی از طرف رژیم اسلامی دستگیر شده اند.

اطلاعیه حزب کومەلە کردستان ایران در رابطه با:دستگیری یک تیم پیشمرگه توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران (komala.org)

بنا به دعوت کمین فری دم ناو( کمین آزادی کارگران زندانی)، کمیته علیه اعدام ، کمپین آزادی زندانیان سیاسی و کمپین نه به سناریوسازی اکسیونی از طرف حزب کمونیست کارگری ایران – واحد غرب کانادا در آرت گالری ونکوور در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۲۲ برگزار گردید.

خانه – حزب کمونیست کارگری ایران (wpiranfa.com)

فارسی – Free Them Now (free-them-now.com)

notoexecution (noto-execution.blogspot.com)

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی | به وبلاگ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی خوش آمدید (wordpress.com)

این برنامه با سخنرانی عباس ماندگار و اعلام برنامه و هدف این اکسیون آغاز شد. عباس ماندگار سیاست حزب در رابطه با محکوم کردن دستگیری این ۴ جوان و پشتیبانی بدون قید و شرط از آنها سوای سیاستهای متفاوت این دو حزب و درخواست آزادی فوری آنها را بیان کرد.

Aug14Abbas Mandegar – YouTube

عباس ماندگار در ادامه صحبتهای خود علاوه بر پشتیبانی از این ۴ جوان پیشمرگ، از دستگیری فرنگیس مظلوم، اذیت و آزار خانواده های کشته شد گان آبان ۱۳۹۸ و سوزاندن و سرکوب شهروندان بهایی در روشن شهر شمال و بقیه مناطق ایران پرداخت.

Aug14Abbas Mandegar3 – YouTube

سپس سلیمان سیگارچی از تجربه شخصی خودش در سال ۱۳۶۲ و اینکه آن زمان هیچ کسی از ایشان دفاع نکرد ، حتی سازمان متبوعه اش که بخاطر ان دستگیر شده بود. اما امروز این نهادها و حزبی به اسم حزب کمونیست کارگری وجود دارد که از این دستگیر شدگان دفاع می کند.

Aug14Soleyman Sigarchi – YouTube

سخنران بعدی حمید بهرامی نماینده حزب کومه له بعد ار تشکر از نهادهای فراخوان دهنده و حزب کمونیست کارگری متن نامه خانواده های این پیشمرگان به سازمانهای حقوق بشر و جاوید رحمان را به انگلیسی قرائت کرد.

14 Aug Hamid Bahrami – YouTube

متن فارسی این نامه از طرف مهری کاظمی به زبان فارسی برای حضار قرائت گردید.

14 Aug Mehri Kazemi – YouTube

سپس مصطفی صابر عضو دفتر سیاسی حزب در سخنرانی دستگیری این ۴ جوان کرد زبان را از طرف قاتلان مردم ایران محکوم کرد.

Aug14Mostafa Saber – YouTube

سخنران بعدی مینا بهروزی از طرف کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری و در در تائید فراخوان این نهادها و حزب از این اقدام پشتیبانی کرد. اشاره کرد که فعالیت سیاسی باید آزاد باشد و هیچ کسی نباید به جرم آزادیخواهی و عضویت در حزبی محاکمه و مجازات گردد.

Aug14Mina Behroozi – YouTube

در پایان مسعود آذرنوش بعنوان یک اکس- بهایی از تجارب شخصی خود و خانواده اش و همه بهائیت گفت. که بخاطر داشتن باور مذهبی دیگری بهائیان در ایران چگونه از کار اخراج شده و به مضیقه افتاده اند.

14 Aug Masoud Azarnoush – YouTube

در آغاز ، در طول برنامه و پایان آن سرودهای شاد، توماج صالحی و بلا چاو بلا چاو پخش گردید.

اکسیون با بنرهای و پلاکارد حزب ، نهادها نامبرده  و عکسهای گوناگون از دستگیر شدگان مزین شده بود.

گزارشگر سلیمان سیگارچی

۱۵ اوت ۲۰۲۲

استکهلم

https://www.facebook.com/1370539563/videos/1244562736320443

https://www.facebook.com/1370539563/videos/613808973677704

https://www.facebook.com/mehran.abasian/videos/5588937871157195

https://www.facebook.com/1370539563/videos/1384152395440504

https://www.facebook.com/hormoz.raha/videos/781167289557245

https://www.facebook.com/hormoz.raha/videos/3232060960375865

https://www.facebook.com/hormoz.raha/videos/732239094545338

فرانکفورت

https://www.facebook.com/hormoz.raha/videos/3386605701571681

https://www.facebook.com/100057255756025/videos/pcb.567037175214803/581857816953308

https://www.facebook.com/100057255756025/videos/pcb.567037175214803/1247327012731719

https://www.facebook.com/100057255756025/videos/pcb.567005371884650/740374427070662

https://www.facebook.com/100057255756025/videos/pcb.567005371884650/1055086561803827



٤ پیشمرگ دستگیر شده در کردستان باید فورا آزاد شوند!

دستگیری پیشمرگان محسن مظلوم، پژمان فاتحی، هژیر فرامرزی و وفا آذربار در منطقه سوما کردستان و پرونده سازی دروغین و وقیحانه حکومت علیه آنان جزئی از سیاستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی برای مرعوب کردن مردم در کردستان و در سراسر ایران است. حکومت با پرونده سازی علیه پیشمرگان دستگیر شده و منتسب کردن آنان به اسرائیل و موساد و حتی بمیان آوردن نا کولبران در این رابطه، تلاش دارد تا علیه اعتراضاتی که کل جامعه را در بر گرفته بویژه علیه مردم کردستان و احزاب و سازمانهای مخالف خود در این منطقه تهاجم تازه ای را آغاز کند.
باید با تمام قوا در برابر این تلاشهای سرکوبگرانه ایستاد. ما از فراخوان سه نهاد “کمیته برای آزادی کارگران زندانی”، “کمیته علیه اعدام” و “کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی” حمایت میکنیم و اعلام میداریم که با خواست آزادی فوری پیشمرگان دستگیر شده و علیه پرونده سازیها و سیاستهای سرکوبگرانه حکومت در روزهای ١٣ و ۱۴ اوت در استکهلم، فرانکفورت، ونکوور، آکسیونهای اعتراضی خواهیم داشت. زمان و محل دقیق این آکسیونها متعاقبا اعلام خواهد شد.
ما تمام نیروهای آزادیخواه و انسان دوست را به شرکت و حمایت از این آکسیونها فرا میخوانیم.

کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۷ اوت ۲۰۲۲


برای آزادی چهار پیشمرگ بازداشتی به خیابان می آییم

در هفته اول مرداد ماه چهار نفر از پیشمرگان حزب کومله در منطقه سوما از توابع ارومیه به نام‌های، محسن مظلوم، پژمان فاتحی، هژیر فرامرزی و وفا آذربار توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند. بدنبال آن در تاریخ پنجم مرداد وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده است که این چهار نفر اعضای یک تیم “تروریستی” هستند که از سوی موساد اسرائیل برای انفجار و خرابکاری به ایران اعزام شده اند. جمهوری اسلامی با منتسب کردن این پیشمرگان به اسراییل و پرونده سازی های جعلی و دروغین می خواهد زمینه اعدام و یا صدور احکام سنگین زندان را علیه آنها آماده سازد. قدر مسلم پیشمرگان دستگیر شده هم اکنون در زندانهای جمهوری تحت شکنجه های جسمی و روحی برای گرفتن اعترافات اجباری هستند .

این تهاجمی برای امنیتی کردن هر چه بیشتر فصای اعتراضی در کل جامعه و بویژه در کردستان است. حکومت مدعی است “تجیهزات انفجاری” دستگیر شدگان از طریق کولبران به ایران وارد شده است. این پرونده سازی وقیحانه علیه محرومترین و زحمتکش ترین بخش مردم کردستان نشان میدهد که رژیم در خیال انست که علیه کل مردم کردستان شمشیر بکشد. کولبران همیشه آماج شدید ترین نسرکوبگریها و ترور و کشتار از جانب نیروهای مسلح حکومت بوده اند . اکنون حکوت در صدد تعرض تازه ای به این بخش محروم و زحمتکش طبقه کارگر است. باید قاطعانه در برابر این سیاست جنایتکارانه حکومت ایستاد.

ما سه نهاد کمیته بین المللی علیه اعدام، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمپین برای آزادی کارگران زندانی دستگیری و بازداشت چهار پیشمرگه نامبرده سناریوی جنایتکارانه ساختگی علیه آنان و علیه کولبران توسط جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان هستیم.

ما به جمهوری اسلامی اجازه نخواهیم داد که با این ترفندها به امنیتی کردن بیشتر جامعه بپردازد و جان چهار زندانی سیاسی را وثیقه پیشبرد سیاستهای سرکوبگرانه و ضد انسانی خود قرار دهد. ما همگان را فرامیخوانیم که علیه سناریو سازی های امنیتی رژیم اسلامی قاطعانه بایستند و ضمن محکومیت شدید دستگیری این چهار نفر خواهان آزادی فوری آنها شوند.

ما با تمام قوا با کارزاری مشترک مقابل این سیاست جنایتکارانه حکومت می ایستیم و تلاش میکنیم که صدای اعتراض این پیشمرگان و صدای تمامی زندانیان سیاسی را جهانی کنیم. ما همگان را فرا میخوانیم که در اعتراض به این دستگیریها و سرکوبگریهای حکومت و برای آزادی فوری پیشمرگان بازداشتی دست به کار شوند. خصوصا از مردم کردستان و مردم در شهرهایی چون مهاباد، دهگلان، بوکان و کامیاران که پیشمرگان بازداشتی از اهالی آن مناطق هستند انتظار است که در کنار خانواده های آنان برای آزادی این افراد تلاش کنند.

در این راستا ما اعلام میکنیم که در روز ۱۳ اوت و روزهای نزدیک به آن در کشورهای مختلف در خارج کشور آکسیونهایی برپا خواهیم کرد و همه ایرانیانی که در خارج کشور هستند را به پیوستن به این آکسیونها و اقدامات لازم برای آزادی آنان فرا میخوانیم. چهار پیشمرگ بازداشتی محسن معروفی ، پژمان فاتحی ، هژیر فرامرزی و وفا آذربار باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
pouyandeparisa@gmail.com
004917681121561
کمیته بین‌المللی علیه اعدام
hormoz_r@hotmail.com
0046737896505
کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now )
Shahla.daneshfar2@gmail.com
00447435562462

۲ اوت ۲۰۲۲، ۱۳مرداد ۱۴۰۱

17/08/2022

The lives of four political activists (Peshmerga) are in danger in Iran

In mid-July 2022, four Peshmerga members of an opposition organisation, Komala Party of Iranian Kurdistan, were arrested by the security forces of the Islamic regime in Iran. Their names are Mohsen Maroufi, Pejman Fatehi, Hajir Faramarezi, and Wafa Azarbar. On July 27th, the Ministry of Intelligence of the Islamic regime made a bogus claim that these four activists are members of a “terrorist team sent to Iran by Israeli intelligent organisation, Mossad, to carry out explosions and sabotage”.

This type of fabricating cases against political prisoners is very common and often used by the Islamic regime to arrest and execute political activists. The bogus charge of “Cooperating and Communication with Israel”, which has been used more often recently by the Islamic regime, carries the punishment of the death penalty. The regime in Iran, intentionally, links these activists to Mossad by creating these baseless cases against them, paving the way for their execution or issuing long prison sentences against them.

These four political activists are not allowed to contact their families and the families do not know of their situations or their whereabouts. By keeping these families in the dark, they are being pressured by the regime not to speak up about their jailed children. Based on previous cases, without any doubt, these detainees are being severely tortured to pressure them to make forced confessions. The regime then uses forced confession to sentence each of these activists to either execution or a lengthy prison sentence. This is also another attempt by the Islamic regime to further increase the number of security forces and their presence within the province of Kurdistan in Iran, where these four activists are from, in order to confront upcoming protests.

We the three organisations, Campaign to Free Political Prisoners in Iran (CFPPI), International Committee against Execution (ICAE), and Free Them Now- Campaign to free jailed workers in Iran (FTN); strongly condemn the detention of these four political activists, the fabricated criminal scenario against them by the Islamic regime, and demand their immediate and unconditional release.

We will not allow the Islamic regime to use the lives of these four political prisoners as a tool for the advancement of its oppressive and brutal policies.

We call on the UN Human Rights Council, the UN Special Rapporteur on the situation of human rights in Iran, and all concerned individuals and organisations to stand firmly against the Islamic regime’s well-knowing strategy of using fabricated charges, under the national security pretext, against these jailed political activists, and to demand their immediate release.

You can help these political prisoners by sending a letter to the following addresses. The following sample letter is provided. Please see the link below for the letter from the wife of Pejman Fatehi, one of the detained Peshmerga:

Campaign to Free the Political Prisoners in Iran (CFPPI)

pouyandeparisa@gmail.com shiva.mahbobi@gmail.com

International Committee Against Execution (ICAE)

hormoz_r@hotmail.com

Campaign to Free Jailed Workers in Iran (Free Them Now)

Shahla.daneshfar2@gmail.com

Addresses:

Ebrahim Raisi Twitter: @raisi_com

Ali Khamenei Email: info_leader@leader.ir Twitter: @khamenei_ir

Permanent Mission of the Islamic regime to the UN Email: iran@un.int

You can also send a letter to the Islamic regime’s embassy in your country

[Sample letter]

We express our protest against the detention of the political activists and we are seriously concerned for their well-being and that the authorities intentionally withhold information from their families. We demand the immediate release of these political activists: Mohsen Maroufi, Pejman Fatehi, Hajir Faramarezi, and Wafa Azar.


De fyra fångade Peshmerga måste friges omedelbart!

Fyra politiska aktivisters (Peshmerga) liv är i fara i Iran
I mitten av juli 2022 arresterades fyra Peshmerga-medlemmar i en oppositionsorganisation, Komala Party ofIranian, av den islamiska regimens säkerhetsstyrkor i Iran. De heter MohsenMaroufi, PejmanFatehi, HajirFaramarezi och WafaAzarbar. Den 27 juli gjorde den islamiska regimens underrättelseminister ett falskt påstående att dessa fyra aktivister är medlemmar i ett “terroristteam som skickats till Iran av den israeliska intelligenta organisationen Mossad för att utföra explosioner och sabotage”.

Denna typ av påhittade anklagelsermot politiska fångar är mycket vanliga och används ofta av den islamiska regimen för att arrestera och avrätta politiska aktivister. Den falska anklagelsen om “samarbete och kommunikation med Israel”, som på senare tid har använts oftare av den islamiska regimen, innebär dödsstraff. Regimen i Iran kopplar avsiktligt dessa aktivister till Mossad genom att skapa dessa grundlösa fall mot dem, bana väg för deras avrättning eller utfärda långa fängelsestraff mot dem.

Dessa fyra politiska aktivister får inte kontakta sina familjer och familjerna känner inte till sin situation eller var de befinner sig. Genom att hålla dessa familjer i mörker, pressas de av regimen att inte tala om sina fängslade barn. Baserat på tidigare fall, utan tvekan, torteras dessa fångar allvarligt för att pressa dem att göra påtvingade erkännanden. Regimen använder sedan påtvingad bekännelse för att döma var och en av dessa aktivister till antingen avrättning eller ett långt fängelsestraff. Detta är också ytterligare ett försök från den islamiska regimen att ytterligare öka antalet säkerhetsstyrkor och deras närvaro i provinsen Kurdistan i Iran, där dessa fyra aktivister kommer från, för att möta kommande protester.
Vi de tre organisationerna, Campaign to FreePoliticalPrisoners in Iran (CFPPI), International CommitteeagainstExecution (ICAE) och FreeThemNow- Kampanj för att befria fängslade arbetare i Iran (FTN); fördömer starkt frihetsberövandet av dessa fyra politiska aktivister, det påhittade brottsscenariot mot dem av den islamiska regimen, och kräver att de friges omedelbart och villkorslöst.

Vi kommer inte att tillåta den islamiska regimen att använda dessa fyra politiska fångars liv som ett verktyg för att främja dess förtryckande och brutala politik.
Vi uppmanar FN:s råd för mänskliga rättigheter, FN:s särskilda rapportör om situationen för mänskliga rättigheter i Iran, och alla berörda individer och organisationer att bestämt stå emot den islamiska regimens välkända strategi att använda påhittade anklagelser, under förevändning för nationell säkerhet, mot dessa fängslade politiska aktivister och att kräva att de omedelbart friges.

Du kan hjälpa dessa politiska fångar genom att skicka ett brev till följande adresser. Följande exempelbrev tillhandahålls. Se länken nedan för brevet från hustru till PejmanFatehi, en av de fängslade Peshmerga:
https://free-them-now.com/?p=3800

Kampanj för att befria de politiska fångarna i Iran (CFPPI)
pouyandeparisa@gmail.com shiva.mahbobi@gmail.com

Internationella kommittén mot avrättning (ICAE)
hormoz_r@hotmail.com

Kampanj för att befria fängslade arbetare i Iran (frigör dem nu)
Shahla.daneshfar2@gmail.com
Adresser:
Ebrahim Raisi Twitter: @raisi_com
Ali Khamenei E-post: info_leader@leader.ir Twitter: @khamenei_ir

Den islamiska regimens ständiga beskickning till FN E-post: iran@un.int
Du kan också skicka ett brev till den islamiska regimens ambassad i Stockholm.
[Exempel på brev]
Vi uttrycker vår protest mot kvarhållandet av de politiska aktivisterna och vi är allvarligt oroade över deras välbefinnande och att myndigheterna avsiktligt undanhåller information från deras familjer. Vi kräver att dessa politiska aktivister omedelbart friges: MohsenMaroufi, PejmanFatehi, HajirFaramarezi och Wafa Azar.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …