برجام را نمی‌توان با اروپایی‌ها حفظ کرد

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاریخ مصرف این تصور که توسط اروپایی‌ها می‌توانیم برجام را حفظ کنیم، گذشته است.

وی در خصوص درخواست‌های ایران در مذاکرات برجامی با کشورهای 1+4، اظهار داشت: درخواست ایران برداشتن تحریم‌ها یا برداشتن گامی اساسی از سوی اروپایی‌ها است اما تاکنون چنین نشده و اروپایی‌ها توقف در مقابل توقف را به زیان دیگری بیان می‌کنند و هیچکدام از این دو رویکرد عملی نشده و به نظر من اتفاق تازه ای رخ نداده است تا بگوییم ایران باید اقدام جدیدی را انجام دهد.

در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک برجام بین ایران و کشورهای 1+4، بیان کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقدامی حقوقی بود که در برجام پیش‌بینی شده بود و کشورهای عضو توافق هسته‌ای تلاش کردند تا بخشی از برجام را اجرا کنند.

واکنش اروپا به شکایات برجامی ایران، دیرهنگام و غیرعملیاتی بود

وی افزود: وقتی یکی از اعضا شکایتی از عدم اجرای تعهدات دارد، شکایت آن کشور در کمیسیون مشترک مطرح می‌شود و خواسته‌های ایران نیز در کمیسیون مشترک بین ایران و 1+4 مطرح شد.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: اروپایی‌ها خیلی دیر در مقابل اتفاقاتی برای برجام رخ داده، کاری را صورت دادند، آنها ابتدا سعی کردند در قبال ضرب الاجل ایران موضع گیری سیاسی داشته باشند و با برگزاری جلسه کمیسیون مشترک، مشخص شد اروپایی‌ها طرحی با قابلیت عملیاتی شدن برای برون رفت از شرایط  فعلی برجام ندارند.

شورای حکام محل بررسی پرونده هسته‌ای ایران نیست

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ مصرف این تصور که توسط اروپایی‌ها می‌توانیم برجام را حفظ کنیم، گذشته است.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …