بستن جاده‌ها در بصره و تیراندازی به سوی تحصن‌کنندگان در ذی‌قار

العربیه:چندین منطقه عراق دوشنبه شب شاهد از سرگیری‌ اعتراضات بود که شماری از زخمی‌ها را میان معترضین برجای گذاشت. به گفته دفاع غیرنظامی عراق عصر دوشنبه چندین مورد حالت خفگی و زخمی شدن در بین نیروهای امنیتی در اثر انفجار کوکتل‌های مولوتف در جنوب عراق گزارش شد و سه‌شنبه نیز شاهد بسته شدن برخی جاده‌ها و پل‌ها بود.

به گزارش خبرنگار العربیه جاده‌های اصلی بصره هنوز هم برای سومین روز متوالی دراین استان جنوبی عراق مسدود شده و معترضین عراقی همه جاده‌های منتهی به مرکز استان را بسته اند.این خبرنگار همچنین توضیح داد: «پل‌های اصلی، النصر، زیتون، تمدن و همچنین جاده‌های منتهی به بندر ام قصر، بندر خور الزبیر، کارخانه کود، مجتمع ذخیره سازی و صادرات و نیروگاه گازی بسته شده اند.به گزارش خبرگزاری عراق، معترضین همچنین چندین جاده و پل را در شهر نجف مسدود کردند.

خبرگزاری عراق از تظاهرات در شهر سماوه (جنوب عراق در سواحل رود فرات، مرکز استان مثنی) خبر داد که معترضان طی آن خواستار اصلاحات و رفع فساد شدند. براساس گزارش‌ها، شماری از معترضان معابر شهر را مسدود کرده و مبادرت به آتش زدن لاستیک کردند.

«در نتیجه درگیری میان دانش‌آموزان تظاهرکننده مدرسه و نیروهای ضدشورش پس از تلاش دانش‌آموزان برای بستن ساختمان مدیریت آموزش و پرورش این شهر، چند تن از نیروهای امنیتی در تظاهرات منطقه سماوه زخمی شدند».

مقامات عراقی روز سه‌شنبه تعطیل ساعات رسمی كار امروز در استان ذی قار را به دلایل امنیتی اعلام کردند که پس از یک روز خشونت آمیز بود که طی آن معترضین اقدام به آتش زدن خانه‌های نمایندگان مجلس وادارات دولتی کردند.در همین اثنا خبرنگار العربیه از تیراندازی یک منبع ناشناس به سوی شماری از تظاهرکنندگان در روز سه‌شنبه خبر داد.

یک منبع امنیتی در بابل اعلام کرد که تعدادی از شهروندان شامگاه دوشنبه به دلیل استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور، دچار حالت خفگی شده و به گفته برخی کنش‌گران 60 مورد زخمی در میان معترضان مشاهده شد.

در استان مرکزی کربلا نیز بیش از 9 تظاهرکننده در جریان زد وخورد میان معترضین و نیروهای امنیتی زخمی شدند.براساس اخبار، درگیری‌ها در این شهر بعد از ظهر دوشنبه بعد از اقدام معترضین به بستن جاده‌ها و آتش زدن لاستیک، از سرگرفته شد.

اینرا هم بخوانید

حدود٢٠٠هنرمند فرانسوی از مکرون خواستند برای لغو حکم اعدام توماج صالحی اقدام کند

قریب دویست تن از هنرمندان، نویسندگان، فعالان حقوق بشر، موسیقی‌دانان، کارگردانان، هنرپیشه‌ها از جمله الیزابت …