سوریه،۲۰۰ کشته دربمبارانهای هوایی روسیه

روسیه: در حمله هوایی ۲۰۰ شورشی در سوریه کشته شدند

جنگ در سوریه به‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه از کشتن ۲۰۰ شورشی در پالمیرا خبر داده است. افزون بر آن گفته شده است که یک انبار مهمات وابسته به شورشیان مخالف بشار اسد نیز منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه با انتشار پستی بر روی شبکه فیسبوک از حمله هوایی جنگنده‌های این کشور در سوریه خبر داده است. محل حمله شهر تاریخی پالمیرا بوده است.

خبرگزاری رسمی روسیه، “تاس” به نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور خبر کشته شدن ۲۰۰ نفر از شورشیان در منطقه پالمیرا واقع در استان حمص را رسانه‌ای کرده است.

راستی‌آزمایی درباره گزارش‌های منتشر شده پیرامون ابعاد و تعداد تلفات عملیات نظامی در سوریه برای رسانه‌های بین‌المللی ممکن نیست.

این در حالی است که روشن نیست از کدام گروه شورشی سخن می‌رود. این منطقه پیش از آن در تصرف نیروهای وابسته به “دولت اسلامی” (داعش) بوده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشش در این باره نوشته است که یک پایگاه شورشیان در شمال شهر پالمیرا هدف این حمله بوده است. افزون بر آن گفته شده است که دو پناهگاه شورشیان نیز در جریان این حمله هوایی منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که ۲۴ فروند هواپیمای جنگی روسیه در این عملیات شرکت داشته‌اند. همچنین گفته شده است که ۵۰۰ کیلوگرم فشنگ و مهمات نظامی شورشیان نیز در جریان این حمله هوایی نابود شده‌اند.

۱۰ سال از آغاز جنگ سوریه می‌گذرد. جنگی که اکنون تبدیل به یک جنگ نیابتی شده است. بیش از ۳۸۷ هزار نفر در جریان این جنگ جان باخته‌اند. روسیه از سال ۲۰۱۵ در حمایت و پشتیبانی از حکومت بشار اسد وارد این جنگ شده است.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …