بمباران یکی از مناطق شمالی سوریه دستکم ۵۳ کشته برجای گذاشت

رادیو فردا:در پی حملات هوایی به بازاری در یکی از شهرهای شمالی سوریه در روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه، دستکم ۵۳ تن از جمله چند کودک کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از گروه ناظر حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، گزارش داده که هنوز مشخص نیست عامل حملات صورت گرفته به شهر اتارب، که در کنترل شورشیان قرار دارد، جنگنده‌های ارتش سوریه یا هم‌پیمانش روسیه بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در تازه‌ترین مورد از بی‌توجهی به توافق مناطق «کاهش تنش»، در جریان دستکم ۳ حمله هوایی به بازار شهر اتارب در ناحیه حلب حداقل ۵ کودک و ۳ تن از مأموران پلیس کشته شدند.

یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه که شاهد خرابی‌های گسترده‌ و ساختمان‌های وایرانه در محل وقوع حملات هوایی بوده گفته که همزمان مردم در حال انتقال مجروحان به اماکن درمانی بوده‌اند.

اتارب واقع در غرب استان حلب، بخشی از «منطقه کاهش تنش» است که اوائل سال جاری میلادی کشورهای روسیه، ایران و ترکیه بر سر آن به توافق رسیدند.

برقراری این مناطق کاهش تنش از موج خشونت‌ها کاسته ولی درگیری‌های پراکنده و بمباران همچنان ادامه داشته و دسترسی به کمکهای بشردوستانه هنوز امکانپذیر نیست.

در تازه‌ترین تلاش بین‌المللی برای برقراری آرامش در سوریه قرار است روزهای ۲۷ آبان‌ماه نهادهای وابسته به حکومت سوریه و اپوزیسیون آن کشور در نشست «کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه» در شهر سوچی روسیه شرکت کنند.

از آغاز درگیری‌ها در سوریه در ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، بیش از ۴۰۰ هزار نفر کشته، و ۱۱ میلیون نفر نیز که نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند آواره شده‌اند.

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …