بهره برداری از مرده

بنی صدر هم رفت. می گویند پشت سر مرده حرف زدن درست نیست چون دستش از دنیا کوتاه است! اما وقتی به دنبال مرگ یک همچین شخصیتهای که نقش مهمی در سر برآوردن شخص خمینی و جمهوری اسلامی داشته اند کسانی مانند گنجی و زیدآبادی و سازگارا غیره و ذالک یادشان می آید او وطن دوست بود، لائیک هم بوده. ارتش را از نابودی نجات داده و از قول شمخانی روایت می کنند که خائن هم نبوده و به بهانه مجاهدین خلق خمینی و جمهوری اسلامی را تطهیر می کنند؛ این دیگر بدگویی از مرده نیست از واقعیت زشت جریانی حکایت می کند که به هر شکلی از اساس رژیم اسلامی سرمایه دفاع می کند.


حمله به کردستان و حمله به دانشگاهها همه به یک طرف که بنی صدر به عنوان رئیس جمهور یازده میلیونی (مرحوم خیلی علاقه داشت این آمار را به رخ حریفان بکشاند) این یورشها را سازمان داد و در یورش به کارگران همچون یک لمپن اعلام کرد شورا وپورا مالیده، همه اینها به جای خود گویای نقش بنی صدر در سرکوب انقلاب 57 است که می توان و باید روی آنها مکث کرد اما نظر نزدیک او به آن حاج خانمی که در این سالهای آخر مدعی شد که از چشم مردان اشعه ای ساطع می شود که به پوست زن آسیب میرساند بیانگر چهره جنبش ضد زن و ضد انسانی ملی اسلامی هاست که نباید گذاشت از این به سادگی قِصر در بروند.


سال 59، خانم دانشجویی در جلسه ای خطاب به بنی صدر مطرح می کند برخی به او گفته اند:”ثابت شده است که موی سر زن اشعه‌ای تولید می‌کند که روی مرد اثر می‌گذارد . به طوری که این باعث می‌شود مرد از حالت عادی خارج شود. حالا از شما می‌خواهم بگوئید این نظریه تا چه اندازه درست است؟” بنی صدر در جواب می گوید: البته من خواستم که این مسئله را روی این گونه تأثیرات نبرم و الا چنین چیزی ممکن است. زیرا اگر قراربود این گونه تأثیرات نباشد که زن و مردم با هم جمع نمی‌شدند. و اصلا بشری به وجود نمی‌آمد. ناچار باید جاذبه‌ها باشند و برهم اثر بگذارند” .بنی صدر می گوید برای جاذبه جنسی این اشعه ها لازم است و از این دید گویا زن در نزد ایشان کرامت داشته و در همان جلسه با رندی آخوندی تایید می کند که این تاثیرات نباید بعد اجتماعی پیدا کند یعنی برای جلوگیری از تشعش اشعه جنسی فوق در اجتماع حجاب لازم و واجب است.


میگویند اگر بنی صدر به حجاب معتقد بود الان همسر و دخترش باید محجبه می بودند. این ابلهان متوجه نیستند که با این دفاع در واقع از ملک خصوصی بودن زن در شدیدترین حالت خود دارند دفاع می کنند. مرد به عنوان مالک زن پیش فرض است و یک مرد ( اگر مرد باشد!) میتواند به همسر و دختر زور بگوید و گویا بنی صدر از این حق خود با بزرگواری و جوانمردی تمام گذشت کرده.
حرف زدن در مورد کسی مانند بنی صدر که به سرای باقی شتافته یکه به میدان رفتن نیست مواجه با جریانی است که از چنین مرده های سیاسی می خواهد برای امروز خود جایگاهی بتراشد. و چه جایگاهی پلشتی.

اینرا هم بخوانید

تلاش بیهوده برای بازسازی خاکریز حجاب – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …