به صندوق همبستگی با اعتصابات کارگری در ایران کمک کنید!

موجی از اعتراضات کارگری در ایران به راه افتاده است که ابعادش سراسری است. از جمله کارگران پیمانکاری نفت در اعتراض به قراردادهای موقت کاری، دیرکرد پرداخت حقوق ها و سطح نازل آن و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان از یازدهم مرداد وارد اعتصاب شده اند. همچنین بیش از دو ماه است که پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه در اعتصاب بسر میبرند و اعتراض آنها به تعویق پرداخت دستمزدها، عدم تمدید دفتر چه بیمه، دزدی ها و چپاولگری های مالکین بخش خصوصی و به خطر افتادن شغل و معیشتشان است. کارگران نیشکر هفت تپه در عین حال خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی خود از جمله اسماعیل بخشی هستند. در کنار اینها کارگران هپکو از سیزدهم مرداد با خواستهای مشابه کارگران نیشکر هفت تپه در اعتصابند. این درحالیست که دامنه اعتصاباتشان در بخش های دیگر کارگری همچون کارگران راه آهن، شهرداری، گسترده تر شده است و زمزمه های به راه افتادن اعتصابات سراسری در میان رانندگان کامیون و پرستاران نیز شنیده میشود.

یک مانع پیش روی کارگران برای ادامه اعتراضاتشان و گرفتن حق و حقوق خود  معضل اقتصادی است. از جمله در جایی چون نیشکر هفت تپه نپرداختن سه ماه حقوق  و گرانی روزافزون قیمت ها آنهم بدنبال بیش از  دو ماه اعتصاب، فشار اقتصادی سنگینی بر آنها وارد کرده است. بطوریکه برخی از خانواده های کارگری در چنان وضعیت وخیمی گیر کرده اند که حتی توان تامین شیرخشک نوزادانشان را هم ندارند. و یا در آستانه سال تحصیلی جدید هزینه ثبت نام کودکان و تهیه نوشت افزار برای آنان به معضلی تبدیل شده است.

 در چنین شرایطی فری دم ناو صندوقی را جهت حمایت و همبستگی مالی با کارگران اعتصابی در ایران باز میکند.  فری دم ناو از همه  سازمانها و نهادهای کارگری و بشر دوست و از تمامی انسانهای آزادیخواه و مدافع حقوق کارگر انتظار دارد که با کمک مالی به این صندوق همبستگی خود را با کارگران اعتصابی در ایران اعلام کنند.  

مشخصات صندوق کمک به کارگران اعتصابی در ایران به قرار زیر است:

Bank Name:  Coast Capital Saving

Account Capital Saving

Account Number: 110008527475

Email: freetemnowcanada@gmail.com

Telephone: 001 .604.727.8986

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …