بودجه کرونایی صندوق بیمه بیکاری پرداخت نشده

بودجه کرونایی صندوق بیمه بیکاری پرداخت نشد/ دو ماه و نیم گذشت

مهر،اگرچه سامانه بیمه بیکاری دوران کرونا از اسفند ماه فعال شده و طبق آخرین آمار حدود ۶۷۰ هزار نفر مشمول شده اند، اما از تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق بیمه بیکاری هنوز خبری نیست.

 دولت اعلام کرد که مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داده است و مقرر شد هر زمان که دولت این مبلغ را به حساب صندوق واریز کرد، مقرری بیکارشدگان مشمول قانون کار، واریز شود.

با این حال اگرچه حدود ۲ ماه و نیم از خانه‌نشینی نیروی کار می‌گذرد و سامانه بیمه بیکاری نیز از اسفند سال گذشته شروع به کار کرده است اما دولت هنوز بودجه کرونایی صندوق بیمه بیکاری را طبق وعده، واریز نکرده است و فشار معیشتی بر گرده بیکارشدگان سنگینی می‌کند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی است پرداخت حقوق بیکاری به بیکارشدگان دوران کرونا، معطل تخصیص بودجه ۵ هزار میلیاردتومانی و تعیین مکانیزم تعیین دستمزد بیکارشدگان از سوی ستاد ملی کروناست.

طبق آخرین اخبار، نزدیک به ۸۰۰ هزار بیکارشده، در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد نزدیک به ۶۷۰ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری دوران شیوع کرونا شناخته شده اند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارها اعلام کرده که برای واریز مقرری، منتظر تخصیص اعتبار مذکور است.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …