بیانیه‌ تشکلهای ‌کامیونداران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

هموطنان عزیز ،
رانندگان و كاميونداران زحمتكش و محروم، مردم ستمدیده و غیور ایران
با تبریک و سپاس از کامیونداران و رانندگان غیور و شرافتمندی که با پایداری برای گرفتن حقوق حقه‌ی خود در سه نوبت اعتصاب به ویژه اعتصاب سه هفته‌ای مهرماه، توانستند یک گام به جلو رفته و فعلا 3 خواسته از 17 خواسته بر حق خود را به تصويب برسانند؛
ما کامیونداران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که بالاترین افتخار مان خدمت به مردم شریف ایران بطور شبانه روزی در جاده‌های خطرناک است، به دلیل گرانی کمرشکن قيمت لاستیک و وسائل یدکی و ثابت بودن کرایه‌ها از یک طرف، و عدم توجه مسئولین حكومتي به خواسته‌های برحق مان از طرف دیگر، از اول مهرماه 97 تا امروز (۲۱ مهرماه 97) برای به دست آوردن حداقل حقوق خود، دست به اعتصاب زدیم.
خواسته‌های ما از مدتها پیش جريان داشت و در ماههای خرداد و مرداد نیز به همين خاطر دست به اعتصاب زديم.اما هر بار با وعده‌های مقامات ذیربط، به اعتصاب پایان دادیم تا اينكه در اعتصاب مهرماه تصمیم گرفتیم تا گرفتن پاسخ عملی به خواسته‌های خودمان، دست از اعتصاب برنداریم.
در اعتصاب مهرماه کلیه کامیونداران و رانندگان (به جز انگشت شماری خائن)، با استواری کم‌نظیر در کلیه استانهای ایران در ۳۱۸ شهر شرکت کردند .آنها فریبکاری و تهدید مقامات و مسئولین امر را با پایداری خنثی كردند و علیرغم مشکلات معیشتی، با غیرت و حمیت و ايستادگي تحسین برانگیر به اعتصاب خود ادامه دادند.
هموطنان عزیز ،
رانندگان وكاميونداران باهوشياري ميخواهند اجراي سه خواستة پذيرفته شده خود را از جانب مقامات و دستگاههاي مسئول در عمل ببينند .ما از تاریخ 22 مهر ماه موقتا اعتصاب را متوقف ميكنيم اما به مقامات حکومتی اعلام می‌کنیم باید بقیه‌ی خواسته‌های برحق ما را بر آورده كنند. درغیر اینصورت ما مجددا با تمام توان اعتصاب را از سر خواهیم گرفت.
به همه همکاران غیور و شرافتمند خود بخاطر موفقیت در اولین گام قبولاندن قسمتي از حقوق خود تبریک ميگوييم و از همه اقشار و کانونها و شخصیتهايي که در داخل و خارج ايران از اعتصاب و خواسته هاي ما حمایت کردند، بويژه از همكارانمان در كشورهاي مختلف از جمله فدراسيون بين المللي حمل و نقل ، صميمانه سپاسگزاری مي کنیم.

تشکلهای ‌کامیونداران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای
21 مهر 1397

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …