بیانیه حزب کمونیست کارگری: انتخابات بی انتخابات، باید گورتان را گم کنید!

قرار است دوم اسفندماه نمایش انتخابات مجلس اسلامی برگزار شود. در حالیکه فضای جامعه در خشم و انزجار از سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتار آبانماه و کل جنایات حکومت در التهاب بسر میبرد، جمهوری اسلامی فعالانه در تقلای کشاندن مردم به نمایش رسوای انتخابات مجلس اسلامی است. حکومت اسلامی در پی تعرض کوبنده مردم در آبان و دیماه و  افتضاحات و رسوائی های اخیر خامنه ای و کل سران حکومت در تلاش آنست که با تبلیغات و هیاهوی انتخاباتی اذهان عمومی را منحرف کند و فضای  سرنگونی طلبی و دادخواهی و خواست محاکمه خامنه ای و دیگر آمران و عاملین جنایات اخیر را به حاشیه براند. اما مردم از این فرصت نیز برای تعرض بیشتر استفاد خواهند کرد. تا همین جا نمایش مسخره انتخاباتی رژیم به جو اعتراضی  جامعه و اعلام نفرت و انزجار مردم علیه حکومت بیشتر دامن زده است. 

 آنچه بوضوح دیده میشود اینست که این تقلاهای انتخاباتی فی الحال به مخمصه ای برای جلادان حاکم تبدیل شده و رسوایی و منفور بودن و شکافهای حکومت را بوضوح جلوی چشم گذاشته است. نتیجه یک نظر سنجی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نشان داد که ٨٢ درصد مردم در انتخابات شرکت نمیکنند. این رسانه حکومتی فورا این نظر سنجی را از سایتهایش پاک کرد و اعلام کرد که ایراد فنی داشته است! شماری از نمایندگان کنونی مجلس اسلامی و چهره های دو خردادی و حتی برخی اصولگرایان شناخته شده با مشاهده فضای جامعه به بهانه تصفیه ها اعلام کرده اند که بعنوان اعتراض به رد صلاحیتها این دوره کاندید نمیشوند. خامنه ای و روحانی و امام جمعه ها و مداحان و مدافعان حکومت هرکدام به شیوه ای به مردم التماس میکنند که در نمایش انتخاباتی حکومتی شرکت کنند. خامنه ای با اعتراف ضمنی به منفور بودن خود و سنتهای اسلامی به طناب “میهن عزیز” آویزان شده و میگوید “ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید…اگر کسی انگیزه دینی و انقلابی ندارد اما میهن عزیز را دوست دارد لازم است به پای صندوقهای رأی بیاید”. روحانی نیز خطاب به مردم و جناحهای حکومت میگوید بیائید “آشتی کنیم و این انتخابات عرصه خوبی برای نزدیک شدن است”. در پس این روضه های وحدت، جنگ و دعواهایشان تشدید گشته و بیش از پیش عیان شده است.

سران حکومت اسلامی میدانند و می بینند که مردم ذره ای به انتخابات حکومتی توهم ندارند و فضای جامعه فضای اعتراض و سرنگونی طلبی است. آنها تلاش دارند با تصفیه گسترده جناحی و کنار زدن  کامل کمترین گله و شکوه های درون حکومتی، مجلس اسلامی در دوره یازدهم را به مجلسی تماما گوش بفرمان سپاه پاسداران و خامنه ای تبدیل کنند و خود را برای مقابله با اعتراضات گسترده کارگران و معلمان و دانشجویان و زنان و بخشهای مختلف مردم آماده نمایند.

اما انتخابات مجلس یازدهم اسلامی اگر تاثیری در فضای سیاسی ایران داشته باشد، نتیجه اش تشدید شکافهای حکومت در برابر مردمی است که متحدتر و خمشگین تر و سراسری تر از هر زمان، در پی سرنگونی حکومت اسلامی هستند. از نظر همه مردم این کشور جمهوری اسلامی باید برود. صدای اعتراض به کشتار ١٥٠٠ نفر از معترضین در آبان ماه، و سرنگونی عمدی هواپیمای مسافربری اوکراینی و کشتار ١٧٦ نفر مسافران و خدمه این هواپیما از همه جا قدرتمند بگوش میرسد. اعتراض به فقر کمرشکن و بیکاری  و گرانی بسیار گسترده است. اعتراض به دستگیریهای وسیع و پر کردن زندانها از عزیزان مردم گسترده است. کارگران و معلمان و دانشجویان و بازنشستگان و همه مردم میدانند و لمس کرده اند که برای دست یابی به ابتدایی ترین خواستهای انسانی شان باید حکومت اسلامی را با تمام دستگاهها و نهادها و سیستم سرکوب و زندان و قوانین اسلامیش از جامعه جارو کرد.

انتخابات مجلس اسلامی نه کمکی به انسجام حکومت میکند و نه مردم معترض را به عقب میراند. بلکه برعکس شکافهای حکومت را تشدید میکند و مردم را برای سرنگونی مصمم تر مینماید. حکومت جنایت و چپاول و فقر و بیکاری و ارتجاع اسلامی را هیچ چیز نمیتواند از انقلاب مردم نجات دهد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ بهمن  ١٣٩٨، ٨ فوریه ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

اعتصاب گروههایی از کارگران پروژه ای نفت در عسلویه و تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارشی از اعتصابات بخش هایی از کارگران پروژه ای …