بیانیه حزب کمونیست کارگری درمورد تعرض بیشرمانه حکومت اسلامی به قلب و روان خانواده های جانباختگان!

امروز سازمان عفو بین الملل و عدالت برای ایران، با انتشار گزارشی، از تخریب عامدانه گورهای دسته جمعی جان باختگان دهه شصت توسط حکومت اسلامی ایران پرده برداشتند. در این گزارش از اقداماتی شامل مسطح‌سازی بوسیله بولدوزر، ساخت جاده و ساختمان و ساخت قبرهای جدید در محل گورهای جمعی صحبت شده است.

جمهوری اسلامی در دهه شصت هزاران نفر را اعدام کرد و در شهرها و روستاهای کشور دهها گور دسته جمعه شناسایی شده که به باور عمومی مردم در محل، گورهای دسته جمعی جانباختگان دهه شصت است. اکنون سخن از تخریب بیش از ده گور دسته جمعی در تبریز قروه، مشهد، اهواز، رشت و خاوران است که به دستور سران جنایتکار اسلامی و با تائید نهادها و جناح های مختلف حکومت اسلامی ایران صورت میگیرد.

این یک تعرض بیشرمانه دیگر حکومت اسلامی به خانواده های داغدار است. خانواده هایی که بعضا حتی بعد از گذشت سه دهه  نمیدانند عزیزان آنها در کجا دفن شده اند. این یک داغ بزرگ دیگر بر قلب و روح و روان فرزندان، مادران و پدران و همسران و دوستان و خانواده هایی است که جمهوری اسلامی حتی نگذاشته در داغ عزیزان خود به راحتی اشک بریزند و مراسم یادبود برگزار کنند.

مردم ایران و بویژه خانواده هایی که عزیزان آنها در دادگاههای فرمایشی حکومت اسلامی و از طریق کمیته های مرگ این حکومت به اعدام محکوم شدند، در آرزوی روزی هستند که با رفتن این حکومت پرونده این جنایات باز شود، از واقعیات تلخ کشتارها و محل دفن عزیزان خود مطلع شوند، دنیا را از این جنایات هولناک با خبر کنند، عاملین و آمرین آن را در دادگاه های علنی و مردمی به محاکمه بکشند، و باین ترتیب یاد عزیزان خود را گرامی بدارند. حکومت اسلامی برای جلوگیری از همین وقایع دارد آثار جرم را از بین میبرد.

برای چنین تعرض بیشرمانه ای به قلب و روان خانواده های داغدیده، برای مقابله با از بین بردن عامدانه آثار جنایاتی که دست تک تک سازندگان حکومت اسلامی در آن سهیم است، باید متحدانه بپا خاست!

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و اقدام بیشرمانه آن در تخریب عامدانه آثار جرم و جنایات دهه شصت را بشدت محکوم کرده و از همه خانواده های جانباختگان، از مردم آزاده ایران و از همه نهادهای مدافع حقوق انسانی دعوت میکند وسیعا به این اقدام جنایتکارانه اعتراض کنند. نباید بگذاریم آثار هولوکاست اسلامی را تخریب کنند. ما مردم  می توانیم و باید متحدانه و گسترده با اعتراض گسترده به جمهوری اسلامی  جلوی این روند را بگیریم!

حزب کمونیست کارگری ایران

10 اردیبهشت۱۳97، ۳۰ آوریل ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …