شعار نویسی روی اسکناس علیه جمهوری اسلامی

رادیو آمریکا:کارزار صد هزار اسکناس سخنگو در توئیتر؛ شعار نویسی علیه جمهوری اسلامی داغ شدنمونه هایی از شعارنویسی روز اسکناس‌ها که در توئیتر منتشر شده است

این کارزار که ابتدا با شعارهایی در نفی حجاب اجباری و انتشار طرح های گرافیکی «دختر خیابان انقلاب» آغاز شد، در ادامه به شعارهای اقتصادی و سیاسی روی آورد.

خیابان هایش، اسکناس هایش، زمین و آب و آسمانش همه و همه مال ماست.
بوی آزادی به مشامم میرسد.
قدرتنمایی خود را شروع کنید.
باید صدای خود را به گوش همدیگر برسانیم تا ترسمان را بشکنیم و این ببر کاغذی را فرو ریزیم.

این کاربران توئیتر در کارزاری با عنوان و هشتگ «صدهزار اسکنانس سخنگو» تصاویری از اسکناس‌های خود را منتشر کرده‌اند که روی آنها شعارهایی در رد حجاب اجباری و حمایت از دختران خیابان انقلاب و حمایت از اعتصاب‌های کارگری ماههای اخیر نوشته شده است.

پولهایمان که دیگر پول سیاه است
با حرفهایمان به آنها ارزش و اعتبار می بخشیم

برخی از این شعارها روی اسکناس‌ها: «رو به میهن، پشت به دشمن»، «دختران خیابان انقلاب»، دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست»، «ایران ما اسلامی نیست»، «رفراندوم برای ایران آزاد» و «نه به حجاب اجباری» هستند.

برخی از کاربران هم تصاویر اسکناس‌هایی را منتشر کرده اند که شعارهایی به یاد رضاشاه روی آنها نوشته شده است.

شعارها به حوادث اجتماعی و سیاسی یک سال گذشته اشاره دارد که شامل حرکت نمادین زنان و دختران در خیابان انقلاب و دیگر خیابان‌ها در رد حجاب اجباری و بر سر چوب زدن روسری، اعتصابات کارگران، کشاورزان و مرزنشینان، اعتراض‌های گسترده دی ماه سال گذشته و اعتراض‌ها به کتک زدن یک زن توسط مامور گشت ارشاد پلیس بوده‌اند.

Azi@Azi48093749

اینرا هم بخوانید

عفو بین‌الملل نسبت به اعدام ۸ تن از معترضان هشدار داد

عفو بین‌الملل اعلام کرد جان هشت تن در ایران که در ارتباط با اعتراضات پس …