معترضان لبنانی‌ با رد طرح اصلاحات حریری خواستار استعفای دولت شدند

معترضان لبنانی روز دوشنبه 21 اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کردند، آنها اصلاحات مصوب دولت نخست وزیر سعد حریری را رد کرده و خواستار ادامه تظاهرات تا محقق شدن اصلاحات واقعی و استعفای دولت شدند.

در بیانیه تعدادی از تنظیم کننده اعتراضات اخیر در لبنان آمده است:«ما هیچ اعتمادی به اصلاحات شما و راه‌حل‌های شما اعضای دولت کنونی نداریم ما اصلاحات واهی و غیر حقیقی شما را نمی‌خواهیم شما با این طرح‌ها می‌خواهید وقت کشی کنید ما دیگر به رویکرد شما و برنامه‌های شما که باعث فقر بیشتر مردم شده اعتمادی نداریم و به طور کلی سیاست‌های دولت شما باورد نداریم».

در ادامه بیانیه آمده است:«هیچ اعتمادی به دولتی که اعضای آن با این اصلاحات موافق نیستند نداریم اگر شما حکومت کنونی اهل اصلاحات بودید طی چند سال گذشته از اصلاحات کجا بودید؟».

معترضین در باره نکات موجود در طرح اصلاحاتی که الحریری آن را اعلام کرد، گفتند :« تأمین کسری بوجه بانک‌ها برای یک سال هیچ ارزشی ندارد بلکه بهتر است اموال داده شده به بانک‌ها برگردانده شود».

در بیانیه همچنین آمده است:«سیاست های اعلام شده در این برنامه هیچ ارزشی ندارد قرار دادن مالیات های کلان بر بانک هیچ ارزشی ندارد».از العربیه

اینرا هم بخوانید

بدهی ۴۴ هزار میلیاردی آموزش و پرورش به فرهنگیان

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که آموزش و پرورش ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهی به …