حزب کمونیست کارگری: بیست و چهارمین روز اعتصاب و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، به اسم دین ما را غارت کردند!

هفت تپه شماره ۲۰:
امروز ۱۵ مرداد بیست و چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفته جریان یافت. در این روز نیز کارگران ابتدا مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و از خواستها و اعتراضاتشان گفتند و سپس شعار گویان در سطح شهر دست به راهپیمایی زدند و توجه همه شهروندان را جلب کردند.
یک نکته قابل توجه در این اعتراضات اینست که بازماندگان دارو دسته باند مافیایی اسدبیگی همراه با استاندار و فرماندار و امام جمعه و اعضایی از شورای اسلامی به دسیسه گری ها و ایجاد تفرقه در صفوف کارگران ادامه میدهند و این موضوع در راهپیمایی های اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه در روزهای اخیر نیز خود را نمایان کرده است. یک نمونه آن در روز گذشته اتفاق افتاد و در حالیکه کارگران در صفوف اول راهپیمایی علیه علیزاده امام جمعه و دیندارانی که مردم را غارت میکنند شعار میدادند و فریاد میزدند””به اسم دین ما را غارت کردند!” ، همزمان شمار معدودی از جمعیت در شعار تشکر از امام جمع را سر دادند. در روز قبلتر نیز شاهد این بودیم که در حالیکه جمعیت شعار “دشتکی حیا کن، خوزستان را رها کن”، را سر میدادند، عده ای معدود مراسم سینه زنی به راه انداخته بودند. کارگران نیشکر هفت تپه نسبت به اینگونه تفرقه افکنی ها با انتشار پیامها و بیانیه هایی هشدار داده اند.
کارگران میگویند علیزاده کسی است که خواستار آوردن بخش خصوصی دیگری است و تشکر از او تاییدی برای او برای پهن کرده دوباره بساط چپاولگری در این شرکت است. خواست کارگران نیشکر هفت تپه تعیین تکلیف فوری مالکیت این شرکت و گسیل یک نفر از طرف دولت و اداره این مجتمع کارگری تحت نظارت اداره شورایی خود کارگران است. در بخشی از پیام منتشر شده کارگران نیشکر هفت تپه در رابطه با اینگونه تشبثات چنین آمده است:” شعار تشکر از علیزاده و دستور به سینه زنی دل رئیسی و اصولگرایان و عدالتی ها را به دست می آورد اما برای کارگر هفت تپه منفعتی ندارد. منفعت کارگر هفت تپه در مستقل بودن از این جناح های سیاسی است. ما با استقلال مان و اتحاد مان پیش رفته ایم. هر گاه یکی به یک جناح وابسته شد خودش را خراب کرد و کارگران به او پشت کردند. جلیل احمدی ها و رخشان ها همین کار را کردند. حالا اگر کسی به سمت جناح دیگری برود به او دسته گل نخواهیم داد. مساله فقط یک شعار در طی چهل ثانیه و یا سینه زدن در طی هشت دقیقه نیست. مساله این است که یک یا دو فرد معدود این موارد را طراحی و امر میکنند و این کارشان اشتباه است. به ضرر کارگران هفت تپه است”.
علاوه بر تعیین تکلیف مالکیت شرکت و محاکمه مختلسین، پرداخت فوری سه ماه دستمزد معوقه و حق بیمه، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران دفع آفات و غیر نیشکری، بسته شدن پرونده های امنیتی از جمله پرونده فرزانه زیلابی وکیل کارگران، واکسیناسیون رایگان برای همه کارگران از مطالبات فوری این کارگران است. کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهایشان به تجمعات خود د رمقابل فرمانداری ادامه خواهند داد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مرداد۱۴۰۰ ، 6 اوت ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …