کشته شدن بیش از ۱۰۰ غیر نظامی در بمباران شیمیایی نیروی هوایی نیجریه

یک مقام دولتی نیجریه روز سه شنبه گفته است که بمباران اشتباهی یک اردوگاه آوارگان توسط یک جنگنده ارتش این کشور بیش از یکصد کشته برجای گذاشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ژنرال لاکی ایرابور، یکی از فرماندهان ارتش نیجریه، گفته است، بمباران اشتباهی منطقه‌ای در شمال شرقی شهر «ران» در نزدیکی مرز کامرون باعث کشته شدن شماری از غیر نظامیان شده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید، این نخستین بار است که ارتش نیجریه به چنین اشتباهی اذعان می‌کند. پیش‌تر گزارش‌هایی در خصوص بمباران روستا‌ها و تلفات غیرنظامیان در نزدیکی محل درگیری با گروه بوکو حرام منتشر شده بود.

یک مقام دولتی نیجریه که در کار تخلیه مجروحان نقش داشته به آسوشیتدپرس گفته است، بیش از ۱۰۰ غیر آواره و نیروی امدادی کشته شدند.

این مقام که خواسته نامش فاش نشود چرا که اجازه نداشته با خبرنگاران در این زمینه صحبت کند.

پزشکان بدون مرز در «ران» نیز اعلام کرده‌اند، ۵۲ جنازه را در این اردوگاه شمارش کردند و ۱۲۰ مجروح را پذیرفته‌اند.

دکتر جین کلمنته کابرول، مدیر عملیات پزشکان بدون مرز گفته است: حمله‌ای به این ابعاد به مردمی که از خشونت گریخته‌اند، وحشتناک و غیر قابل قبول است.

وی اضافه کرده است: امنیت و سلامت غیرنظامیان می‌بایست تضمین شود.

صیلب سرخ جهانی نیز اعلام کرده است که شش نیروی امدادگر صلیب سرخ نیجریه در این حمله کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یک سخنگوی صلیب سرخ جهانی در کینا گفته است، کشته شدگان بخشی از نیروهای امدادگر بودند که کمک‌های غذایی در اختیار ۲۵ هزار آواره قرار می‌دادند.

گزارش‌ها حاکی است که دو سرباز نیجریه نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

آسوشیتدپرس می گوید، از زمان آغاز حملات گروه اسلامگرای بوکو حرام در نیجریه از هفت سال پیش تاکنون، دستکم ۲۰ هزار نفر کشته شده اند و دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از خانه و کاشانه اشان آواره شده اند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …