تازه ترین خبرها از تهاجم روسیه به اوکراین

*کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد روز دوشنبه کشته شدن حداقل سه هزار غیرنظامی قربانی حملات روسیه در اوکراین را تایید کرد.

*خبرگزاری رویترز می‌نویسد نظامیان روسیه در حال حاضر تمرکز خود را بر در هم شکستن مقاومت اوکراینی‌ها در شرق و جنوب کشور معطوف کرده‌اند.

*نهادهای حقوق بشری از وضعیت اسف‌بار غیرنظامیان در ماریوپل ابراز نگرانی کرده و از روسیه خواسته‌اند در روند خروج این افراد از این شهر جنگ زده همکاری بیشتری انجام دهد.همچنین حملات هوایی روسیه به شهر اودسا در جنوب غربی اوکراین، نگرانی‌ها در خصوص احتمال حملات گسترده مسکو به این شهر را نیز افزایش داده است. یورونیوز

*دفتر مطبوعاتی دادستان کل اوکراین می گویداز آغاز حملات روسیه به این کشور حدود ۲۲۰ کودک اوکراینی کشته و ۴۰۶ نفر نیز زخمی شده‌اند. 

*اوکراین می‌گوید علیرغم گرفتار بودن صدها غیرنظامی در ماریوپل روسیه حملات خود به این شهر را از سر گرفته است.شهر ماریوپل هفته‌هاست که در محاصره نیروهای روسیه و هدف بمباران و حملات توپخانه ای است. نزدیک به ۱۰۰ غیرنظامی بعد از دو ماه زندگی زیرزمینی با میانجیگری سازمان ملل متحد و موافقت روسیه با برپایی کریدورهای انسان‌دوستانه توانستند ماریوپل را ترک کنند.بی بی سی

*آمریکا می گوید روسیه قصد دارد بخش‌ بزرگی از شرق اوکراین را ضمیمه خاک خود کرده و استقلال خرسون را به رسمیت بشناسد. سفیر آمریکا گفته واشنگتن و متحدانش چنین چیزی را به رسمیت نخواهند شناخت.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …