تاکید بر آزادی فوری زندانیان سیاسی: نامه اعتراضی استفانی اسمیت رئیس اتحادیه کارگران دولتی و خدمات بریتیش کلمبیا در کانادا به ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در ایران

بدنبال تماس مسعود ارژنگ عضو کمپین برای آزادی کارگران زندان و در پاسخ به نامه های ارسالی این کمپین به اتحادیه های کارگری و نهادهای بین المللی اتحادیه کارگران و کارکنان خدمات دولتی در ونکور و حومه طی نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی اعتراض شدید خود را به ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در ایران اعلام داشت. استفانی اسمیت رئیس این اتحادیه ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به سلامتی زندانیان سیاسی در ایران خواستار آزادی فوری تمامی فعالین کارگری، فعالین حقوق انسانی و محیط زیست و حفظ امنیت جانی آنها شده است. رونوشت این نامه برای رحمان جاوید، گزارشگر ویژه سازمان ملل و کمپین برای آزادی کارگران زندانی ارسال شده است. کارزار برای آزادی تمامی زندانیان ادامه دارد.
١١ مارس ٢٠٢، ٢١ اسفند ٩٨
Shahla.daneshfar2@gmail.com
ترجمه فارسی متن نامه استفانی اسمیت
١١ مارس 2020
به حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران
آقای رئیس جمهور حسن روحانی!
این نامه را بخاطر ابراز نگرانی خود نسبت به سلامتی و ایمنی زندانیان سیاسی در ایران برای شما مینویسم. به دلیل انتشار سریع ویروس کوید -19 در ایران و فقدان شرایط بهداشتی واقعی در زندانها من موکدا از شما میخواهم که تمام فعالین کارگری، فعالین حقوق انسانی و محیط زیست را فورا از زندانها آزاد کنید.
فقدان دارو و ضروریات لازم برای مداوای این ویروس شرایط خطرناکی را ایجاد کرده و میتواند به مرگ زندانیان منجر شود.
ما عمیقا در مورد تاثیری که این شرایط میتواند بر زندگی زندانیان سیاسی و خانواده هایشان داشته باشد نگران هستیم. این زندانیان باید آزاد شوند و اجازه یابند که به آغوش خانواده هایشان بازگردند تا بتوانند از مراقبت و حفاظت لازم برخوردار شوند.
ما مصرا بر آزادی تمامی زندانیان سیاسی برای حفظ سلامت و ایمنی آنها تاکید داریم و این امر در شرایطی که زندانها دارند نمیتواند تامین شود.
استفانی اسمیت
رئیس اتحادیه کارگران دولتی و خدمات بریتیش کلمبیا – کانادا
رونوشت به :آقای رحمان جاوید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق انسانی در جمهوری اسلامی ایران
شهلا دانشفر: سخنگوی کمپین برای کارگران زندانی

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …