تا بازگشت ایران به مذاکره تحریم‌ها ادامه می‌یابند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تا زمان آمادگی این کشور برای مذاکرات مجدد ادامه خواهند یافت. معاون رئیس جمهوری ایران از کاهش شدید میزان صادرات نفت و دو شوک اقتصادی دهه نود سخن گفت.

ورتاگوس: تا بازگشت ایران به پشت میز مذاکره تحریم‌ها ادامه می‌یابند

در همین حال، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بار دیگر بر آمادگی کشورش برای شروع مذاکرات با ایران تاکید کرد.

اورتاگوس که روز دوشنبه ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره شرکت کرده بود، گفت که تحریم‌های اقتصادی تا زمان “بازگشت جدی ایران به پای میز مذاکره” ادامه خواهند یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به “وضعیت پیچیده اوضاع در خلیج فارس” گفت که کشورش روابط بسیار عالی با کشورهای عربی این منطقه دارد و آن را می‌توان در “سطح بالای حضور دیپلماتیک واشنگتن در اجلاس دوحه ۲۰۱۹ مشاهده کرد”.

 اورتاگوس گفت که او خود برای نخستین بار است که در این اجلاس شرکت می‌کند و در تاکید اهمیت نشست دوحه برای آمریکا به حضور استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری، ایوانکا ترامپ مشاور رئیس جمهوری و برایان هوک، نماینده رئیس جمهوری آمریکا در امور ایران و شخصیت‌های دیگری از آمریکا در این اجلاس اشاره کرد.

اوتاگوس تصریح کرد که هدف آمریکا کشاندن دو باره ایران به پای میز مذاکره و این که کشورش در پی دستیابی “توافق بهتری” با ایران است. او گفت: «به دنبال حل دیپلماتیک اختلافاتمان با ایران هستیم، نه دنبال جنگ.» او یادآور شد که همه مقامات آمریکایی “آماده ادامه گفت‌وگوهای کنسولی با نظام ایران” هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به “اقدامات مخرب ایران در منطقه” گفت که سیاست جمهوری اسلامی موجب بروز ناامنی شده است. او خاطرنشان کرد که کاخ سفید به فشار حداکثری خود علیه ایران با هدف بازگشت به پای میز مذاکره ادامه خواهد داد.

اورتاگوس گفت که وزارت خارجه آمریکا پس از بررسی عمیق تصمیم به خروج از برجام گرفته است و ایجاد فشار حداکثری بر ایران را “سیاستی قوی” می‌داند. او تاکید کرد: «اکنون در مجمع عمومی سازمان ملل کشورهایی همچون فرانسه و بریتانیا درباره نیاز به مذاکره و دست‌یابی به توافقی بهتر سخن می‌گویند. آنها گفتند این توافق (برجام)، تولید موشک‌های بالستیک ایران و رفتار خطرناکش یا حمایت از تروریسم در منطقه را شامل نمی‌شود. این فقط موضع آمریکا نیست. به تدریج می‌بینیم کشورهای اروپایی نیز این موضع را در پیش می‌گیرند و از ایران می‌خواهند درخصوص عملکرد و رفتارش در منطقه تجدید نظر کند.»رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی»

وحید مجید رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی از اجرای طرح «برخورد با جرایم اخلاقی و …