تا کنون6 وزیر دولت لبنان استعفا داده اند

ماری کلود نجم وزیر دادگستری و غازی وزنی وزیر دارایی تعداد وزیران مستعفی دولت لبنان به 6 وزیر رسید. پیش از این وزرای امور خارجه، محیط زیست و توسعه سازمانی، اطلاع‌رسانی استعفا کرده بودند.همزمان گروه‌های مختلف لبنانی دعون به تجمع در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری و درخواست استعفای رئیس‌جمهوری لبنان کردند.

محمد فهمی، وزیر کشور به شبکه ال بی سی آی گفت: «استعفا می‌توانست در لحظه وقوع فاجعه رخ دهد و در آن زمان حتمی بود اما پس از گذشت زمان و استعفا در حال حاضر به معنای فرار از مسئولیت است.»

روز گذشته منال عبدالصمد، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان و پس از او دمیانوس قطار وزیر محیط زیست استعفا کردند.

قطار در بیانیه استعفای خود نوشت که این اقدام او «همدردی با آسیب‌دیدگان» و در نتیجه عمق فاجعه است و به گفته او «رژیم کهنه و ناتوان شده و بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده است.»

رسانه‌ها همچنین خبر از احتمال استعفای رائول نعمه، وزیر اقتصاد لبنان دادند. حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان از وزیرانش خواست برای استعفا عجله نکنند، زیرا استعفای 8 وزیر از مجموع 20 وزیر، به معنای استعفای کل دولت خواهد بود.رسانه‌های لبنان هم روز دوشنبه اعلام کردند که حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان به میشان عون، رئیس‌جمهوری این کشور اطلاع داده قصد استعفا دارد.ددر سوی مقابل رسانه‌های محلی اخبار منتشر شده درباره احتمال استعفای پارلمان در صورت عدم استعفای نخست‌وزیر را رد کردند.از العربیه

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …