تبرئه ١٥ کارگر نیشکر هفت تپه. تمام پرونده های امنیتی باید بسته شود

روز چهارم دیماه فرزانه زیلایی، وکیل مدافع کارگران بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از صدور قرار منع تعقیب برای ۱۵ عضو مجمع نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه که در جریان اعتراضات قدرتمند این کارگران در آبانماه بازداشت شده و بعد به قرار وثیقه آزاد شده بودند، خبر داد. او در این خبر درباره آخرین وضعیت پرونده علی نجاتی، عضو سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و اتهامات انتسابی به وی و چهار نفر دیگر از بازداشتی های نیشکر هفت تپه به اسامی اسماعیل بخشی، مسلم آرمند، سید حسن فاضلی و محمد خنیفر و سپیده قلیان فعال خبرنگاری که در جریان مبارزات نیشکر هفت تپه بازداشت شدند، اطلاع داد که تحقیقات در مورد آنان در دادیاری دادسرای شهرستان شوش ادامه دارد.

دراین گزارش خانم فرزانه زیلایی میگوید “این نکته جالب توجه است که در تمام پرونده های متعدد مطرح شده علیه موکلینم، قرار صادره به صراحت تجمع های صنفی مسالمت آمیز کارگران برای اولین بار به رسمیت شناخته است”.

بدین ترتیب دستگاه قضایی حکومت اسلامی زیر فشار اعتراضات قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه که توانست موجی از همبستگی را با خود بوجود آورد و صدایش جهانی شد، برای پانزده نفر از کارگران بازداشتی که  با اتهامات امنیتی، همچون “اخلال در نظم و امنیت ملی” مورد محاکمه قرار گرفته بودند، قرار منع تعقیب صادر کرد. نکته مهمتر اینکه در این حکم سرکوبگران حکومت اسلامی ناگزیر شدند، به برپایی تجمعات هزاران نفره کارگران نیشکر هفت تپه را که توانست شهر شوش را به حرکت در آورد، تحت عنوان “تجمعات مسالمت آمیز” گردن بگذارند. این یک عقب نشینی تحمیل شده به حکومت اسلامی است و کارگران را یک گام دیگر به عقب زدن کامل امنیتی کردن مبارزات نزدیکتر میکند.

گفتنی است که علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه و عسل محمدی دانشجویی که در ارتباط با اعتراضات اخیر این کارگران بازداشت شده، همچنان در بازداشت بسر میبرند. پرونده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان نیز همچنان باز است. علی نجاتی و عسل محمدی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. حزب کمونیست کارگری بر ممنوعیت وثیقه و لغو و ابطال تمام پرونده های امنیتی تشکیل شده برای اسماعیل بخشی نماینده محبوب کارگران و تمامی بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه تاکید دارد.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ دی ١٣٩٧، ٢٦ دسامبر ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …