تجمعات اعتراضی بازنشستگان، اعتراضات کارگران دفع آفات هفت تپه و دو خبر دیگر

اطلاعیه خبری.- روز یکشنبه ۲۰ تیرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود  در شهرهای رشت، اهواز و اصفهان مقابل اداره کل تأمین اجتماعی رشت تجمع کردند. در همین روز بازنشستگان فولاد نیز در اصفهان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولادتجمع داشتند. بازنشستگان در تجمعات اعتراضاتی شان و در بیانیه ها و قطعنامه هایشان بر خواستهای فوری زیر تاکید کرده اند: “اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها و بازگردانده شده پولهای دزدی شده به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزه و آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته ای که در ۱۴ فروردین بازداشت و به او ۵ سال حکم زندان و ۷۴  ضربه شلاق و پرداخت جریمه داده شده است. بازنشستگان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شده و طوماری اعتراضی بخاطر ادامه بازداشت وی و با خواست آزادی فوری وی در جریان است. بازنشستگان همراه با معلمان با کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات خواستار بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران، معلمان و فعالین اجتماعی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی شده اند. یک خواست مورد تاکید بازنشستگان در تجمعاتشان حق تشکل، حق تجمع و حق اعتراض بوده است. 

– روز ۲۰ تیر کارگران بخش دفع آفات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای شانزدهمین روز متوالی در اعتراض به عدم تمدید قراردادهای کاری و تداوم بلاتکلیفی شان دست به تجمع زدند. ۱۶۰ کارگر این بخش از نیشکر هفت تپه قرارداد کاری شان تمدید نشده است  و گفته میشود که حدود ۸۰ نفر دیگر هم با پایان قراردادشان در خطر اخراج  قرار دارند. تمدید قرارداد کارگران دفع آفات یکی از خواستهای اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه در مبارزات اخیرشان بوده است.

– روز ۱۹ تیر کارگران نانوایی در نیشابور در اعتراض به سطح نازل حقوقهایشان دست از کار کشیدند. چند سال است که حقوق این کارگران افزایشی نداشته است.

– روز ۱۹ تیر کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدیشان دست به اعتصاب زدند. این کارگران حقوق برج ۹ و ۱۰ از سال گذشته، و عیدی و سنوات و همچنین حقوق خرداد ماه سال جاری را از پیمانکار شهرداری کوت عبدالله طلب دارند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۱ ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …