تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله و امیدیه & تجمع کادر درمان باشت یاسوج، کارگران غیر نیشکری هفت تپه و مارون صنعت تهران

تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله و امیدیه

روز شنبه ۲۷ شهریور جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله، در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه حقوق و حق بیمه خود، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. بنا بر خبرها بدنبال شکایت شهرداری، قوه قضائیه حکومت اسلامی ۱۳ نفر از کارگران تجمع‌کننده را بجرم تجمع و اینکه خواستار استخدام شدن خودشان هستند بازداشت کرده است. کارگران به این بازداشت ها اعتراض جدی داشته و پیگیر مطالباتشان هستند. در تجمع این روز کارگران با شعار مشکل ما حل نشه، هر روزه همین بساطه بر عزم خود به ادامه اعتراضات تا رسیدن به خواستهای خود تاکید کردند.

– روز شنبه ۲۷ شهریور کارگران شهرداری امیدیه برای پنجمین روز متوالی دست از کار کشیده و با راهپیمایی در شهر مقابل فرمانداری تجمع کردند.  این کارگران ۴ ماه مزد طلب دارند.

اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. تعویق پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت و پیمانی، سطح نازل حقوقها و خواست واکسیناسیون رایگان و همگانی از جمله موضوعات اعتراضات کارگران شهرداری در سطح سراسری است. گستردگی اعتراضات این کارگران اجازه میدهد که حول خواستهای مشترک خود بطور سراسری جمع شوند و با تشکیل شورای سازماندهی اعتراضاتشان قدرتمند تر مبارزات خود را جلو ببرند و بسوی اعتصابی گسترده و سراسری گام بردارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۸ سپتامبر  ۲۰۲۱

……………………….

اطلاعیه خبری

تجمع کادر درمان باشت یاسوج، کارگران غیر نیشکری هفت تپه و مارون صنعت تهران

– روز شنبه ۲۷ شهریور ۲۶ کادر درمان شرکتی شهرستان باشت یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به‌ عدم دریافت ۷ ماه مزد خود در شبکه بهداشت باشت تجمع کردند. این نیروها از طریق آزمون به صورت شرکتی و با قرارداد یکساله جذب بخش خدماتی دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند. خواست آنها پرداخت فوری طلبهای مزدی و حق بیمه شان است.

– روز شنبه ۲۷ شهریورماه جمعی از کارگران غیرنیشکری شرکت هفت‌تپه با خواست تمدید قراردادهای کاری خود  مقابل درب مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند. این کارگران با چندین سال سابقه از کار اخراج شده‌اند و یک خواست کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان بازگشت به کار کارگران غیر نیشکری و دفع آفات و تمدید قراردادهای کاری آنهاست.

– روز ۲۵ شهریور کارگران شرکت مارون صنعت تهران واقع در شهرک صنعتی اشترجان اصفهان برای دومین روز در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان دست به اعتصاب زده و در مقابل شرکت تجمع کردند.این شرکت در زمینه تولید ورق پلاستیک و پی وی سی فعالیت دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۸ سپتامبر  ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …