تجمعات بازنشستگان فولاد اصفهان و اهواز، اعضای پروژه سپیدار ۲ و ۳ تعاونی مسکن شرکت واحد، کارگران پتروشیمی فن آوران و دو خبر دیگر

روز یکشنبه ۲۵ مهرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و اهواز در ادامه یکشنبه های اعتراض خود مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند. این بازنشستگان خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند و اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند این تجمعات ادامه خواهد داشت.

  • روز یکشنبه ۲۵ مهر تعدادی از اعضای پروژه سپیدار ۲ و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد در مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در اعتراض به توقف کار این پروژه ها بار دیگر دست به تجمع زدند. بنا بر گزارشات پروژه‌های مسکونی سپیدار ۲ و ۳ می‌بایست تا پایان سال ۹۱ تحویل داده می‌شد؛ اما با گذشت بیش از ۹ سال از این موعد، هنوز این پروژه نیمه‌کاره باقیمانده است و این کارگران سالهاست که در انتظار خانه دار شدن بسر میبرند. (نوشته بودی حدود ۵ سال- اگر ۹۱ درست باشد میشود بیش از ۹ سال)
  • روز ۲۵ مهر اعتصاب کارگران پروژه ای ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت در اعتراض به محقق نشدن وعده پرداخت مطالباتشان از سوی کارفرما وارد دومین روز خود شد. بنا بر خبرها به دنبال برپایی دور نخست اعتراضات کارگران ساخت تونل آزادراه که دو هفته پیش اتفاق افتاد، مدیرعامل شرکت پیمانکاری «کاریز» مجری ساخت پروژه تونل شماره سه و چهار محور منجیل به رشت در محدوده رودبار وعده داد که حداکثر تا ۲۳ مهرماه بخشی از معوقات ۴ ماهه مزدی کارگران را پرداخت خواهد کرد. این وعده عملی نشد و در اعتراض به آن بار دیگر کارگران دست از کار کشیدند.
  • روز ٢٤ مهر حدود ۴۰ نفر از کارگران شرکت تنانیر به خاطر نداشتن قرارداد، عدم افزایش حقوق و پیگیری دیگرمطالباتشان مقابل فرمانداری عسلویه دست به تجمع زدند. در برابر این اعتصاب مسئولین فرمانداری از ترس گسترش اعتراض با تعدادی از کارگران جلسه گرفتند و وعده پیگیری مطالباتشان را دادند. در همین روز جمعی از کارگران پروژه ای در بخش تعمیرات پتروشیمی فن آوران در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولین شرکت و مشکلات معیشتی خود دست به تجمع زدند. چند روز قبل از آن نیز حدود ۶۰ نفر از رانندگان خودروهای نیمه سنگین استیجاری شاغل در پارس ۲ کنگان با تجمع در میدان نخل خواستار افزایش حقوق خود شدند.

بنا بر اخبار منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بدنبال اعتصاب گسترده نفت اکنون کارگران هر جا که خلف وعده ای میشود و یا کارگران با تعرضی به حقوق خود روبرو میشوند فورا به تجمع و اعتراض میدانی دست میزنند. کارگران در همه جا پیگیر مطالباتشان هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵مهر۱۴۰۰ ، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …