تجمعات بازنشستگان فولاد در اصفهان و اهواز، معلمان خرید خدمت در قزوین و نیشابور و سه خبر دیگر

– روز ۲۳ آبانماه بازنشستگان و مستمری بگیران در اهواز و در اصفهان همچون یکشنبه ههای قبل برای پیگیری مطالباتشان مقابل صندوق بازنشستگی فولاد در این دو شهر تجمع کردند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها ، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان فولاد در تجمعات اعتراضی بوده است. یک اعتراض دائمی بازنشستگان به سطح نازل حقوقها است که آنها را دچار محرومیتها و فشارهای زیادی ساخته است.

– روز ۲۳ آبان جمعی از معلمان خرید خدمات آموزش و پرورش استان قزوین در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تغییرات ایجاد شده در قراردادها و اختلال در دریافت حقوق خود مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند. بنا بر خبر این معلمان با کمترین حقوق ماهانه یعنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان که حدودا یک نهم یا یک دهم خط فقر اعلام شده است، مشغول به کار هستند. بعلاوه اینکه همین چندرغاز حقوق هم سر وقت پرداخت نمیشود. برای نمونه آنها مطالبات سال ۹۲ خود را دو ماه قبل دریافت کردند.  آنها از سال ۹۳ وارد این طرح شده اند، و به برخوردهای سلیقه‌ای در نحوه اجرای طرح و میزان بسیار نازل حقوق‌ها اعتراض دارند.

– روز شنبه ۲۲ آبان‌ماه نیروهای خرید خدمات نیشابور در پی لغو قرارداد استخدام  خود پس از یکماه از فعالیت، در اداره کل آموزش‌وپرورش استان تجمع کردند. بنا برخبر در حالی که طی هفته گذشته خبر دعوت به کار نیروهای خرید خدمات یا همان طرح حمایتی در آموزش‌وپرورش نیشابور و فیروزه منتشر شد، اما  تمام این افراد پیامک لغو قراردادشان را دریافت کردند. به گفته معلمان خرید خدمات اکثریت قاطع آنها جزو افراد جذب شده با پارتی  تا پیش از این در‌ مراکز آموزشی مشغول به تدریس بوده‌اند و اکنون در آخرین روزهای آبان ماه و پس از حدود یک ماه هنوز بلاتکلیف هستند. یکی از مطالبات معلمان در تجمع سراسری بیستم آبانماه آنها که در ۷۴ شهر برگزار شد، تعیین تکلیف وضعیت معلمان خرید خدمت و دیگر معلما ن قرارداد موقت بود که در قطعنامه خود به مناسبت این حرکت اعتراضی بر آن تاکید کردند.

– روز یکشنبه ۲۳ آبان جمعی از رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد تهران در اعتراض به وضع اسفناک معیشتی خود و با خواست رسیدگی به مشکلات مزدی و تحویل سند مالکیت اتوبوس‌هایشان مقابل دادسرای کارکنان دولت واقع در میدان منیریه تجمع کردند. و سپس بصورت راهپیمایی بسوی دفتر قوه قضایی راهپیمایی کردند.

– روز ۲۱ آبان کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان در پی تجمعات اعتراضی خود بخاطر قراردادهای موقت برده وار و سطح نازل حقوقهایشان، در جلسه ای در فرمانداری زرند با مقامات معادن زغال سنگ کرمان، فرماندار زرند، مدیران شرکت فولاد تجارت دالاهو و مقامات امنیتی و نظامی شرکت کردند.  و بر خواستهای خود در آنجا تاکید و پافشاری کردند. به گفته کارگران این جلسه بدون نتیجه و پاسخگویی به  اعتراض آنها پایان یافت.  کارگران اعلام کرده اند که کوتاه نمی آیند و به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

-روز شنبه ۲۲ آبانماه جمعی از بازنشستگان هما در اعتراض به وضعیت خود، عدم پرداخت کامل حقوق و مخالفت با انتقال صندوق بازنشستگان هما به صندوق بازنشستگی کشوری، مقابل ساختمان اداره مرکزی فرودگاه مهرآباد تجمع کردند.به گفته بازنشستگان هما حقوق مهرماه آنان به طور کامل پرداخت نشده و تا هم اکنون مبلغ ۷ میلیون تومان آنهم در دو مرحله به حساب آنان واریز شده است.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …