کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: علیه موج دستگیری ها باید وسیعا به میدان آمد

طی دو هفته گذشته تعداد زیادی از شهروندان در شهرهای سنندج، مریوان، بانه و سقز توسط عوامل و نیروهای اطلاعات رژیم بازداشت شده اند و تاکنون هیچگونه اطلاعی از سرنوشت دستگیر شدگان و دلائل دستگیری ها در دسترس نیست. تنها طی سه روز، ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آبان ماه، ۲۸ نفر را دستگیر کرده اند. این بازداشت‌ها با خشونت علیه شخص بازداشتی و خانواده ‌اش همراه بوده و ضمن بازداشت، اموال شخصی آنان را نیز ضبط نموده‌اند. بنا به اخبار منتشر شده در برخی از مناطق روستایی نیروهای امنیتی و سرکوب رژیم با استفاده از پهپاد به شناسایی دستگیر شدگان اقدام کرده و سپس آنها را دستگیر کرده اند.

نهادهای سرکوب و دستگاه قضایی حکومت اسلامی با تهدید و بازداشت فعالین تلاش می کنند فضای رعب ایجاد کنند. این وحشی گری توسط نیروهای رژیم در حالی صورت می گیرد که این روزها تمام دنیا شاهد برگزاری تجمع سراسری معلمان در بیش از ۷۰ شهر از جمله در شهرهای کردستان بودند و همزمان شاهد برگزاری دادگاه جنایات جمهوری اسلامی در آبان ۹۸ هستند.

اقدامات سرکوبگرانه حکومت و دستگیری فعالین عرصه های مختلف اجتماعی و مردم معترض برای جلوگیری از اعتراضات مردم در سالروز آبان ۹۸ است. این تلاشهای بی ثمر در اوج درماندگی و استیصال حکومت صورت می گیرد. نهادهای سرکوب در هراس از حضور مردم در دومین سالگرد ادامه اعتراضات آبان ۹۸، خیابانها را با نیروهای سرکوب پر کرده اند. جمهوری اسلامی میداند که ایجاد فضای ترس و ارعاب و موج دستگیری ها، توسط مردم ناراضی و عاصی از حکومت کنار زده شده است. فضای تهدید، دستگیری، فشار و ارعاب با اعتصابات گسترده کارگران و اعتراضات وسیع مردم در شهرها، درهم شکسته شده است. مردم نشان داده اند که تسلیم نمیشوند و در مقابل یک حکومت زخم خورده و مفلوک تسلیم نمی شوند.

مردم آزاده، مبارز و شرافتمند کردستان!

علیه موج دستگیری ها باید وسیعا به میدان آمد. باید با نشان دادن عکس العمل قاطع در سراسر کردستان پاسخ کوبنده ای به باندها و نیروهای امنیتی رژیم داد. قاطعانه و مصمم باید خواهان آزادی فوری همه دستگیرشدگان شد. خانواده های دستگیر شدگان نقش تعیین کننده ای در به میدان آوردن توده های وسیع مردم برای آزادی عزیزان خود دارند. همراه و همگام با خانواده های دستگیرشدگان و در حمایت از آنان، از هر طریق ممکن و به اشکال مختلف در مقابل ایجاد فضای امنیتی توسط نهادهای حکومتی دست به اعتراض بزنید و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیرشدگان شوید. باید کاری کرد که نهادهای امنیتی و ضد مردمی رژیم را وادار به آزاد کردن دستگیرشدگان کرد. همه دستگیرشدگان و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد استکهلم سوئد مالمو سوئد گوتنبرگ آلمان فرانکفورت: برمن کاسل لایپزیک