تجمعات بازنشستگان مخابرات  و تامین اجتماعی در چندین شهر

تجمعات بازنشستگان مخابرات  و تامین اجتماعی در چندین شهر.اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد

امروز ۲۳ بهمن بازنشستگان مخابرات همچون هفته های گذشته برای پیگیری مطالباتشان در شهرهایی چون  تهران، اراک، کرمانشاه، قروه ، رشت، ارومیه، اهواز، شیراز، اردبیل ، اصفهان، مریوان، تبریز و سنندج تجمع کردند.

در کرمانشاه بازنشستگان با شعارهای اعتراضی خود علیه فقر و فساد بر حق تجمع و اعتراض تاکید کرده و  کل جامعه را به اتحاد مبارزاتی فرا خواندند.  آنها شعار میدادند:”اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد”، “تجمع اعتراض حق مسلم ماست”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “بیمه بی فرانشیز حق مسلم ماست”، و “شرکت شده صد  پاره، بخور بخور تو کاره”.

بازنشستگان مخابرات در تهران تجمع کرده و در محوطه نزدیکی ساختمان مرکزی شرکت مخابرات راهپیمایی داشتند و با فریاد “عدالتی ندیدیم ما دیگه رای نمیدیم” پاسخ محکمی به انتخابات حکومتی دادند. بازنشستگان با شعار های “یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه”، ” شرکت شده صدپاره  بخور،بخور، توکاره” صدای اعتراض خود را علیه بساط چپاولگری حاکم بلند کردند.

در سنندج بازنشستگان مخابرات تجمع داشته و شعار میدادند:” وزیر بی‌لیاقت؛ ننگت باد، ننگت باد!”، و “سهامدار عمده؛ ننگت باد، ننگت باد!”. در تبریز بازنشستگان مخابرات مقابل شرکت مخابرات تجمع کرده و با زبان ترکی شعار میدادند: ” تا حق خود نگیریم، دوشنبه ها می آییم”. در دیگر شهرها نیز بازنشستگان شرکت مخابرات در مقابل ساختمان شرکت مخابرات  تجمع کرده و با در دست داشتن بنرهایی که مطالباتشان بر روی آن نوشته شده بود و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند.

اعتراض به فقر و بی تامینی و بساط دزدسالار حاکم و سرکوبگریهای حکومت موضوعات مشترک اعتراضات همه بخشهای بازنشستگان است. بازنشستگان مخابرات همچنین به ‌عدم اجرای آیین‌نامه سال ۱۳۸۹ معترضند.  به گفته ین بازنشستگان این آیین‌نامه هنگام واگذاری شرکت به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام تصویب شده و مالک جدید را به پرداخت مطالبات بازنشستگان متعهد کرده است. اما هیات مدیره شرکت نه تنها از پرداخت مطالبات بازنشستگان سر باز زده بلکه سهم بازنشستگان از پرداخت حق بیمه تکمیلی را از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داده، و ملحقات مستمری آنها از قبیل حق خواروبار را به بهانه نبود نقدینگی قطع  کرده است.  بعلاوه اینکه بدلیل بساط دزدسالار یکی از مشکلات این بازنشستگان ابهام در وضعیت صندوق تعاونی کارکنان مخابرات است که موجودی آن متعلق به کارکنان است اما سرنوشت مبالغ قابل توجهی از اعتبارات این صندوق نامشخص است و به سرقت رفته است.

دراین روز همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش نیز که از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش گرد آمده بودند مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند و با شعار های “نه مجلس، نه دولت، نیستن به فکر ملت!”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ی ما خالیه!” اعتراض خود را به وضع بد معیشتی و بی تامینی اعلام داشتند.

بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند. از خواستها و اعتراضاتشان وسیعا حمایت کنیم

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ بهمن  ۱۴۰۲،  ۱۲ فوریه ۲۰۲۴ 

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …