تجمعات بازنشستگان و معلمان در چند شهر برگزار شد

روز یکشنبه ۱۱ مهر بازنشستگان تامین اجتماعی در پی فراخون از قبل اعلام شده  خود در اعتراض به وضعیت معیشتی و پایین بودن حقوق و مزایا و نحوه ناقص اجرای همسانسازی، و برای پیگیری کل مطالبات خود، در شهرهای تهران، قزوین، کرمانشاه و خرم آباد تجمع کردند. یک شعار مورد تاکید بازنشستگان در فراخوانهای اعتراضی شان “فقط کف خیابابون بدست میاد حقمون” بود.

تجمع بازنشستگان در تهران مقابل مجلس  اسلامی و  در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی برگزار شد. در تجمع تهران یکی از زنان بازنشسته سخنرانی کرد و ضمن تاکید بر خواستها و مطالبات، تاکید کرد که ما مطالبه گریم و خواهش نمیکنیم.

سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که در آذر ماه همسان‌سازی جزو پایه حقوق قرار میگیرد. اما عملا اقدامی در این جهت صورت نگرفته است. بازنشستگان خواستار اجرای دائمی همسان سازی و رسیدن سطح حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان رایگان و تحصیل رایگان برای همگان و حق داشتن مسکن، پایان دادن به اختلاس ها و بازگشت پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگان و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و خاتمه دادن به احضار ها و دستگیری ها و  آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل گرامی که با حکم ۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق در زندان است و خاتمه دادن به احضارها هستند. بازنشستگان این مطالبات را بارها و بارها در بیانیه ها و قطعنامه ها و در شعارهای اعتراضی خود اعلام کرده اند.

در این روز همزمان در اصفهان و اهواز بازنشستگان صنایع فولاد در ادامه یکشنبه های اعتراض خود مقابل دفتر صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند.

– روز ۱۱ مهر معلمان در تهران، اهواز، هرمزگان و شیراز بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده با مطالبه اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و برای پیگیری دیگرمطالبات خود در تهران و شیراز تجمع داشتند. این تجمعات در تهران مقابل وزارت آموزش و پرورش و در شیراز مقابل اداره آموزش و پرورش برگزار شد. در تهران معلمان با خواندن سرود یار دبستانی که نمادی از اعتراض است فریاد اعتراضشان را بلند کردند. در این تجمعات معلمان با شعار هایی چون نه تبعیض نه خواهش/ رتبه بدون سازش، فرهنگی می میرد، تبعیض نمی پذیرد  و با سخنرانی های پرشور خود بر خواستها  و مطالبات خود تاکید کردند.

بازنشستگان و معلمان دو بخش بسیار معترض جامعه هستند که با اعتراض به فقر و تبعیض و نابرابری و علیه اختلاس ها و سرکوبگریهای حکومت و جلو آوردن مطالبات سراسری مردم از جمله مطرح کردن وسیع خواستهای تحصیل و درمان رایگان وداشتن حق تشکل و علیه سرکوبگریها، همواره فریاد اعتراض کل جامعه بوده اند. از خواستها ومبارزات آنها باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر۱۴۰۰ ، ۳  اکتبر  ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش در سانحه سقوط هلی‌کوپتر کشته شدند

رسانه‌های حکومتی اعلام کردند ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، سید محمد آل هاشم، مالک رحمتی و …