تجمعات کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا و دو خبر دیگر

– روز  ۱۱ مهرماه کارگران شرکتی معدن ذغال سنگ پابدانا در استان کرمان بار دیگر مقابل در ورودی محوطه معدن دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران که در تونل‌های خصوصی این معدن کار می‌کنند، به سطح نازل حقوقها و شرایط اسفناک کاری خود اعتراض دارند . به گفته کارگران بعد از واگذاری‌ بخش هایی از معدن به بخش خصوصی مزد و مزایای مزدی آنان  شروع به کاستن گرفته و با دشواریهای معیشتی بیشتری روبرو شده اند. این کارگران خواستار رفع تبعیض ها در پرداخت حقوق و افزایش فوری سطح آن هستند. افزایش دستمزدها به بالای خط فقر اعلام شده یکی از مطالبات مهم و فوری کارگران، معلمان و بازنشستگانی است که با دستمزد های زیر خط فقر هر روز وضع معیشتی آنها وخیم تر میشود.

– روز ۱۱ مهر  کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم‌ پرداخت ۶ ماه حقوق و ۱۰ ماه حق بیمه مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

– روز ۱۰ مهر تعدادی از کارگران اخراجی پاکبان شهردادی دوگنبدان با خواست بازگشت به کار جلوی درب شهرداری تجمع کردند.

– روز یکشنبه ۱۱ مهر کارگران شرکت کاریز شاغل در پروژه آزاد راه منجیل به رشت در اعتراض به تعویق  ۴ ماه دستمزد خود دست به اعتصاب زدند. بنا بر خبرها بعد از گذشت شش ماه از آغاز سال جدید این کارگران فقط حقوق فروردین و اردیبهشت ماه خود را دریافت کرده‌اند که در واکنش به این موضوع، آن‌ها که در محور جاده‌ای منجیل به رودبار مشغول کارند از صبح دیروز  به نشانه اعتراض، کار در اجرای تونل شماره سه و چهار م را متوقف کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر۱۴۰۰ ، ۳ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …