تجمع کارگران نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری و راهپیمایی در شهر.فیلم

روز یکشنبه یازدهم مهرماه کارگران نیشکر هفت تپه در ششمین روز متوالی از اعتصاب خود بنا بر تصمیم روز گذشته خود در مجمع عمومی شان، مقابل فرمانداری تجمع کرده و سپس با کف زدن و فریاد شعارهایی چون کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد، خوزستان بیچاره مسئول خوب نداره به سمت بازار شوش دست به راهپیمایی زدند. کارگران اعلام کرده اند که سرپرست بخش های مختلف شرکت باید در تجمعات شرکت و حضور و غیاب کارگران انجام گیرد. با این کار کارگران بر اعتصاب خود رسمیت داده و با  تصمیم گیری جمعی اعتراضاتشان را جلو میبرند.

عدم تعیین تکلیف مدیریت شرکت  و تعویق پرداخت سه ماه مزد کارگران و بی پاسخ گذاشتن دیگر مطالبات این کارگران بر خشم و اعتراض کارگران بیش از بیش دامن زده است. این کارگران بعد از چند روز تجمع در محوطه شرکت امروز یازده مهر دوباره اعتراض خود را به بیرون از کارخانه کشاندند و با شعارهایشان از مردم طلب حمایت میکنند.  تعیین تکلیف فوری مدیریت، پرداخت فوری مطالبات مزدی ،  بازگشت به کار کارگران اخراجی مطالبه گر، بستن قرارداد با کارگران فصلی، مختومه اعلام شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل این کارگران خواستهای فوری و اعلام شده آنهاست.

کارگران نیشکر هفت تپه با تصمیم گیری شورایی، با بیرون انداختن مدیران فاسد از شرکت، با  انحلال عملی شورای اسلامی و اعلام مجمع نمایندگان منتخب مجمع عمومی خود مبارزات خود را با قدرت به جلو برده و اعلام کرده اند که تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ۳ اکتبر  ۲۰۲۱

فیلم ها

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …