تجمعات بازنشستگان کشوری در اهواز، کرمانشاه، یزد و پرستاران در ساری

تجمعات بازنشستگان کشوری در اهواز، کرمانشاه، یزد و پرستاران در ساری. اتحاد، اتحاد، علیه ظلم و فساد

امروز سه شنبه دهم بهمن ماه بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته در همراهی با بازنشستگان تامین اجتماعی همچون سه شنبه های هر هفته تجمعات خود را برای پیگیری مطالباتشان بر پا کردند. این تجمعات از جمله در اهواز، کرمانشاه و یزد برگزار شد.

 در اهواز بازنشستگان با فریاد شعارهای کوبنده خود از جمله شعار های “لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد اتحاد”، “اتحاد اتحاد علیه ظلم و فساد” جمعیت ۲۵ میلیونی بازنشستگان و کل جامعه را  به اتحاد مبارزاتی فرا خواندند.

در یزد بازنشستگان کشوری در اعتراض به بساط چپاول و غارت حاکم شعار میدادند:”ایران پر در آمد چه بر سر تو آمد”.

در کرمانشاه آقای اسماعیلی یکی از بازنشستگان سخنرانی کرد و در بخشی از سخنانش گفت:”ما فشارهایی رویمان است. اینها کار مدیران است. ما باید این خارها را از سر راه برداریم. مطمئن باشید برداشته خواهد شد. و به اهداف خود خواهیم رسید(کف زدن جمعیت).  درد ما درد جامعه است. ما تنها برای خودمان فریاد نمی زنیم. برای جامعه ای که زباله گردی در آن بهترین شغل است برای آن جامعه ما فریاد میزنیم. ما برای جامعه ای فریاد میزنیم که بزرگترین ثروت جهان در اختیارش است. ولی فقیر ترین مردمان را دارد. اینها میخواهند فقر را بر ما حاکم کنند. بخاطر اینکه خودشان حکومت کنند. اجازه نخواهیم داد  فقر بر ما حاکم شود”.(کف زدن جمعیت)

این چنین است که بازنشستگان صدای رسای جامعه علیه فقر و فساد و بی تامینی هستند.

خبر اعتراضی دیگر این روز تجمع  پرستاران علوم پزشکی مازندران در شهر ساری در  اعتراض به وخامت هر روز بیشتر شرایط کاری و معیشتی، سطح نازل حقوقها و تعرفه‌های غیر واقعی،  اضافه کاری مفت و اجباری و سایر مطالبات پاسخ نگرفته شان بود. در رابطه با این موضوعات پرستاران بارها در شهرهای مختلف تجمع و اعتراض داشته اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ بهمن ۱۴۰۲،  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …