تجمعات در دانشگاه‌ها در اعتراض به اعدام سه جوان معترض در اصفهان

هم‌زمان با ادامۀ اعتراض‌های گستردۀ جهانی به اعدام سه معترض جوان در زندان دستگرد اصفهان، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ایران نیز روز شنبه ۳۰ اردیبهشت تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.در این تجمع‌ها که از جمله در دانشگاه‌های بهشتی، تهران، الزهرا، زنجان، و تربیت مدرس برگزار شد، علیه موج اعدام‌ها و تشدید فشارها شعار سردادند. دانشجویان شعارنوشته‌هایی با این مضامین در دست داشتند: «به سرکوب دانشجویان به بهانۀ حجاب پایان دهید» و «مقاومت تا آزادی و برابری».

**کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور عصر شنبه گزارش داد که پس از برگزاری تجمع دانشجویان در دانشگاه بهشتی در اعتراض به اجرای احکام اعدام و «ضرب و شتم» دانشجویان توسط نیروهای حراست، پیامک‌هایی مبنی بر احضار دانشجویان این دانشگاه ارسال شده است.

*در زنجان، دانشجویان با پوشیدن لباس مشکی همبستگی خود را با خانوادۀ سه جوان اعدام‌شده در زندان دستگرد اصفهان به نمایش گذاشتند.ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که دانشجویان شعاریی چون «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» و «دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن» سر دادند.

*دانشجویتن دانشگاه بهشتی در شمال تهران در اعتراض افزایش شمار اعدام‌های مرتبط با اعتراضات سراسری ایران شعار دادند: «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان.»

* دانشگاه تربیت مدرس دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی در مخالفت و اعتراض به اعدام‌ها همراه بود:‌ «کشتار را متوقف کنید، بگذارید نفس بکشیم» و «سکوت ما خیانته، همدستی با جنایته» از جملۀ این شعارنوشته‌ها بوده است.

*کانال تلگرامی «دانشجویان متحد» نیز که خبرهای مربوط اعتراض‌های دانشجویی را پوشش می‌دهد ویدئویی کوتاه از تجمع روز شنبۀ دانشگاه بهشتی منتشر کرد.

*در دانشگاه تهران نیز روز شنبه گروهی از دانشجویان مقابل اتاق معاونت کل این دانشگاه و رئیس کمیته انضباطی در اعتراض به احکام کمیته‌های انضباطی و «احضارهای فله‌ای» دانشجویان تحصن کردند.

فیلمهایی از اعتراضات از اینجا

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …