تجمعات سراسری بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف و کشاورزان در تهران

امروز دوشنبه ۲۵  دی بازنشستگان  مخابرات برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای تهران، خرم آباد، کرمانشاه، اراک، مــریـــوان، ارومیه، بندرعباس، زنجان، اهواز، رشت و شیراز دست به تجمع اعتراضی زدند. در اهواز و کرمانشاه بازنشستگان دست به راهپیمایی زدند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند.

در تجمعات این روز بازنشستگان شعار میدادند:”می جنگیم، می میریم، سازش نمی پذیریم”، “نوبت ما که میشه، خزانه خالی میشه!”، “بازنشسته بیدار است، از وعده ها بیزار است”، “نه سازش، نه تسلیم، اجرای همسانسازی”، و “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”.

اعتراض بازنشستگان مخابرات به وخیم تر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی شان، اختلاسها و دزدی ها و پاسخ نگرفتن خواستهایشان است. اجرای همسانسازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیونی،  درمان رایگان، اجرای آیین نامه ی استخدامی و رفاهی ۱۳۸۹ که میتواند بهبودی در دریافتی هایشان ایجاد کنند از جمله مطالبات اعلام شده آنهاست.

بنا بر خبرهای منتشر شده در این روز همچنین شماری از کشاورزان به نمایندگی از ۲۷۰ شرکت تولید کننده بذر گندم و جو بدلیل عدم پرداخت پول بذر خود که به وزارت جهاد کشاورزی تحول داده اند، مقابل این وزارت در تهران تجمع کردند.  در پلاکاردهای اعتراضی کشاورزان بر بدهی وزارت جهاد کشاورزی از سال  زراعی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تاکید شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ دی  ۱۴۰۲،  ۱۵ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

اعتراضات کارگران پروژه ای پیمانی نفت گسترده تر میشود.افزایش دستمزدها فوری

دور جدیدی از اعتراضات کارگران پروژه ای نفت بر سر خواست افزایش دستمزدها آغاز شده …