تجمعات کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا و دو خبر دیگر & اخباری از گسترش اعتراضات در مراکز نفتی

اخبار نفت

اخباری از گسترش اعتراضات در مراکز نفتی

صبح روز شنبه دهم مهرماه رانندگان منطقه عملیاتی نار و کنگان در اعتراض به شرایط حقوقی و عدم اجرای طبقه بندی مشاغل دست به اعتصاب زده و تجمع کردند. بر اساس گزارشات منتشر شده مدتی است که اعتراضات در میان کارکنان نفت و گاز در استان بوشهر گسترده تر شده است. این تجمعات از شرکت پالایشگاه فجر جم شروع شد و سپس در شهرک پردیس ادامه پیدا کرد و اکنون دامنه آن به منطقه عملیاتی نار و کنگان رسیده است.

خبر دیگر حاکی از شروع دور جدید اعتراض کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغاز و دلان در شیراز است. این کارگران امروز شنبه دهم مهرماه در اعتراض به عملی نشدن وعده ها و برای پیگیری مطالباتشان در محوطه محل کار خود تجمع کردند. در همین رابطه این کارگران در فروردین ماه و تیرماه نیز تجمعات اعتراضی ای داشتند و با وعده مقامات مسئول مبنی بر متصل کردن رانندگان به سامانه ساپنا و لغو طرح خویش فرمایی (طرح حجمی شدن قراردادها) موقتا اعتراضاتشان را پایان دادند. در حرکت اعتراضی امروز این کارگران بخاطر خلف وعده ها دست به تجمع زدند. طبق گزارشات این کارگران از روز ۲۹ اسفند ۹۹ از سامانه ساپنا خارج شده و در نتیجه از بسیاری از مزایای شغلی انها از جمله طرح طبقه‌بندی مشاغل، بیمه تکمیلی وسایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم شده‌اند. گفتنی است که شمار کارگران واحد ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز در منطقه پارسیان ۱۸۰ نفر است و در مناطق عملیاتی آغاز و دالان شمار کارگران با سوابق کاری ده تا بیست و پنج ساله حدود ۲۰۰ نفر میباشد.

همچنین بنا بر خبرهای منتشر شده روزپنجشنبه هشتم مهرماه کارکنان واحدهاي بهره برداری و خدمات فنی شركت پتروشيمي مرواريد در اعتراض به حقوق پایین دريافتی و شيفتهای نامناسب كاری خود دست به اعتصاب غذا زدند و از گرفتن غذای شرکت خودداری کردند. در برابر این حرکت اعتراضی رئیس حراست تقاضای جلسه ای با کارگران را کرد. اما کارگران اعتصابی آنرا رد کرده و در جلسه شرکت نکردند. این اعتراض ادامه دارد.

…………………..

اطلاعیه خبری

تجمعات کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا و دو خبر دیگر

  • روز ۱۰ مهر کارگران شرکتی معادن ذغال سنگِ پابدانا در اعتراض به تبعیض ها و سطح نازل حقوقهایشان و با خواست دائمی شدن کار خود دست به تجمع زدند. این کارگران در رابطه با این موضوع بارها تجمع داشته و پاسخی نگرفته اند. به گفته کارگران دستمزد آنها به اندازه حداقل دستمزد تعیین شده شورایعالی کار است که عملا چندین بار زیر خط فقر است و به هیچوجه کفاف زندگی شان را نمیدهد.
  • روز شنبه دهم مهرماه مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان و با خواست بازگشت به کار و استخدام در آموزش و پرورش مقابل استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند. آنها مربیان پیش دبستانی سال ۹۷ هستند که یکسال است برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع و اعتراض میزنند و جوابی نگرفته اند. آنها در تجمع اعتراضی امروزشان اعلام کردند :” اینبار آمده ایم بمانیم تا یکبار برای همیشه مشکل ما حل شود”.
  • صبح روز دهم مهرماه جمع هایی از کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور بار دیگر برای پیگیری خواستهای خود مقابل ستاد اجرایی فرمان امام در تهران تجمع کردند. اعتراض آنها به حقوق های نازل چند بار زیر خط فقر، تبعیض ها و وضع بد معیشتی شان است. آنها بیست سال است که به این کار اشتغال دارند و دریافتی آن به میزان حقوق کف قانون کار و چند برابر زیر خط فقر است.

حزب کمونیست کارگری ایران

10 مهر۱۴۰۰ ، 2 اکتبر ۲۰۲۱

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مهر۱۴۰۰ ، ۲ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …