فراخوان بازنشستگان، معلمان فارس و خوزستان به تجمع و حمایت دانشجویان

بازنشستگان تامین اجتماعی برای ساعت ده و نیم صبح فردا ۱۱ مهر جهت پیگیری مطالبات خود به تجمع سراسری در مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی فراخوان داده اند. در همین روز قرار است معلمان دو استان فارس و خوزستان نیز ساعت ۹ صبح در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کنند. معلمان به حقوقهای ناچیز و وضعیت بد معیشتی و شغلی خود اعتراض دارند و خواستار افزایش حقوقها و اجرای فوری رتبه بندی به میزان ۸۰ درصد هیات علمی و عملی شدن دیگر مطالباتشان هستند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از اعتراضات معلمان در این روز اعلام حمایت و پشتیبانی کرده و دانشجویان پیشرو اصفهان نیز ضمن خبری کردن این اعتراضات حمایت و پشتیبانی خود را از این تجمعات اعلام داشته اند. این اعتراضات و همچنین حمایت ها و پیوستگیها، طلایه های اعتصابات سراسری علیه فقر و سرکوب و امنیتی کردن اعتراضات و تبعیضات علیه بازنشستگان و معلمان و کارگران را به نمایش میگذارد.

همسان سازی دائمی حقوقها و افزایش سطح آنها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوقهای بازنشستگی و بانک ذخیره فرهنگیان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و دستگیری ها و احضار ها و آزادی اسماعیل گرامی از بازنشستگان زندانی که به شش سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده است و آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی، واکسیناسیون رایگان و همگانی و برخورداری همه معلمان و دانش آموزان از تجهیزات لازم رایگان جهت آموزش مجازی در این ایام بحران کرونایی، از جمله خواستهای معلمان و بازنشستگان هستند. این خواستها خواستهایی است که مبارزات این بخشهای معترض جامعه را به یکدیگر پیوند میدهد.

معلمان و بازنشستگان دو نیروی رزمنده جامعه هستند که با مبارزاتشان خواستهای سراسری کل جامعه را جلو آورده و اعتراض آنان به فقر، تبعیض، نابرابری و دزدی ها و اختلاسها و علیه سرکوبگریهای حکومت صدای اعتراض همه مردم است. این مهم است که خانواده های دانش آموزان و دانشجویان در این مبارزات شرکت کنند و در تقویت این مبارزات تلاش نمایند. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات معلمان و بازنشستگان اعلام میکند و همه مردم را به شرکت فعال در این اعتراضات و پشتیبانی از خواستها و مبارزات معلمان و بازنشستگان فرا میخواند. با بسیج نیروی وسیع اجتماعی خود تجمعات بازنشستگان و معلمان را به تجمعاتی فراگیر و گسترده تبدیل کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مهر۱۴۰۰ ، ۲ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

تخریب شالیزارهای بهائیان در روستای احمدآباد مازندران توسط ماموران جمهوری اسلامی

بر پایه ویدیوهایی که جامعه جهانی بهائی در صفحه «ایکس» منتشر کرده، گروهی از ماموران …