سازمان جوانان کمونیست: تجمع‌کنندگان در محل مذاکره در وین: به جای مذاکره، جمهوری اسلامی را بایکوت کنید!


صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه برابر با ۶ آوریل، دور اول نشست تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی و دولتهای درگیر در برجام، در حالی در وین پایتخت اتریش برگزار شد که معترضین در برابر ساختمان محل مذاکره دست به تجمع زده بودند. ایرانیان معترض خارج کشور و نیز اعضا و فعالین سازمانها و احزاب مختلف اپوزیسیون چون حزب کمونیست کارگری و انقلاب زنانه در محل حاضر شدند و علیه حضور مقامات حکومت جلادان اسلامی دست به اعتراض زدند.
معترضین، آن چنانکه عموم مردم ایران اعلام کرده اند، دولتها و دست اندرکاران این مذاکره را خطاب قرار دادند که جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست بلکه قاتل آنها است و نباید توسط هیچ دولت و نهاد بین‌المللی به رسمیت شناخته شود. آنها خواستار بایکوت جمهوری اسلامی و قطع روابط دیپلماتیک دولتها با حکومتی شدند که کشتار، اعدام، زندان و شکنجه و سرکوب عریان، ابزارهای اصلی “مذاکره‌اش” با مردم ایران است. با تکیه بر این خشم و اعتراض است که جامعه ایران می خواهد مقامات جمهوری اسلامی را پشت میز محاکمه در دادگاه های بین‌المللی ببیند، نه در لابی‌های دیپلماتیک کشورهای اروپایی.
از این روی، سازمان جوانان کمونیست همه ایرانیان آزادیخواه، سازمانها و احزاب اپوزیسیون و همه فعالین خارج از کشور را فرا میخواند که مادامی که مذاکرات و تعاملات حکومت اسلامی در هر نقطه ای از دنیا جریان دارد، باید آن شهر و کشور را برای مقامات جمهوری اسلامی به جهنمی مملو از اعتراض بدل کرد. باید با پیوستن به اعتراضات چه در محل مذاکرات و چه در مدیای اجتماعی، نه فقط خواستار اخراج جنایتکار-دیپلماتهای حکومت شد، بلکه بر دولتها و نهادهای بین المللی فشار گذاشت که این حکومت را به جرم چهار دهه جنایت علیه مردم ایران بایکوت کنند و هر گونه مماشات با جمهوری اسلامی، این لکه ننگ تاریخ بشریت را خاتمه دهند.
سازمان جوانان کمونیست
۱۷ فروردین ۱۴۰۰
۰۶ آوریل ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …