تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری رژیم در هرات

ده‌ها نفر از فعالان مدنی و شهروندان هرات در غرب افغانستان به خاطر ادعای به رودخانه انداختن شهروندان افغان توسط مرزبانان ایران، در مقابل کنسولگری ایران تجمع اعتراضی برپاکردند.

همچنین ۱۲۰ نماینده مجلس افغانستان و فعال مدنی نیز نامه‌ای سرگشاده خامنه‌ای و روحانی فرستادند.معترضان امروز از دولت افغانستان و سازمان ملل متحد خواستند تا زمینه را برای شناسایی و مجازات عاملان این حادثه فراهم کنند.

دولت افغانستان هیأتی را برای بررسی این حادثه به هرات فرستاده و وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که روز گذشته محمد حنیف اتمر، سرپرست این وزارت با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تلفنی درباره تحقیق مشترک گفتگو کرده است.

در نامه سرگشاده به خامنه ای که متن آن به بی‌بی‌سی رسیده، امضا کنندگان از دولت ایران خواسته‌اند “تا نسبت به وقوع این حادثه عذرخواهی کنند، به خانواده‌های قربانیان غرامت بپردازند و عاملان این کار را مجازات کنند.”

امضا کنندگان این نامه از جمله اعضای زن در مجلس نمایندگان افغانستان، شبکه زنان و فعالان حقوق زن هستند. به گفته امضا کنندگان یک نسخه از این نامه به دبیرکل سازمان ملل نیز فرستاده شده است.هما احمدی، عضو مجلس نمایندگان و از امضا کنندگان این نامه به بی‌بی‌سی گفت که اکنون منتظر پاسخ نامه شان هستند.

تجمع اعتراضی امروز مسالمت آمیز بود

اینرا هم بخوانید

نماینده مجلس:کسانی که مقابل تذکر حجاب مقاومت کنند بازداشت می‌شوند. از جریمه تا دستگیری

بانکی‌پور نماینده مجلس و یکی از طراحان حجاب و عفاف گفته است: جریمه بی‌حجابی در …